۲۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۷
کد خبر: ۵۶۱۰۳۶
با حضور آیت الله نوری همدانی؛

مراسم عزاداری شهادت امام کاظم برگزار شد

مراسم عزاداری شهادت امام موسی کاظم(ع) امروز در دفتر حضرت آیت الله نوری همدانی و با حضور این مرجع تقلید برگزار شد.
عزاداری روز شهادت حضرت زهراء سلام الله علیها در بیوت مراجع تقلید

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم عزاداری شهادت امام کاظم(ع) پیش از ظهر امروز در دفتر آیت الله نوری همدانی برگزار شد.

حجت الاسلام مجتهدی در این مراسم با اشاره دوران زندگانی امام کاظم(ع) عنوان کرد: مقطع امامت این امام بزرگوار از مقاطع مهم و حساس تاریخ شیعه است که وقایع مهمی در آن اتفاق افتاده است.

وی افزود: مسأله حبس طولانی مدت آن امام که کمتر مورد بحث و بررسی قرار گرفته است، مقطع بسیار مهمی است که نقش ویژه ای در ترویج شیعه داشته است.

این کارشناس دینی تصریح کرد: اگر می بینیم که بنی امیه و بنی عباس کمر همت برای نابودی تشیع بسته بودند اما درخت هدایت تنومندتر شد، به سبب زحمت و سختی های اهل بیت(ع) بود.

وی ادامه داد: نظام اسلامی که به تعبیر امام خمینی (ره)، انفجار نور بود، آرزوی تمام انبیا، اولیا و اوصیا در طول تاریخ بوده است که با سختی های فراوان به دست آمده است.

حجت الاسلام مجتهدی اظهار کرد: پیروزی انقلاب معلول سختی هایی است که بزرگان انقلاب کشیده اند و اگر سختی ها و شکنجه ها نبود، انقلاب به پیروزی نمی رسید.

وی تأکید کرد: حاصل سختی ها، تبعیدها، شکنجه ها و زندان ها اثربخش بود و حاصل آن انقلاب ما بود و قضیه زندان امام کاظم(ع) نیز شبیه انقلاب ما بود و سبب ترویج تشیع در تمام دنیا شد.

این کارشناس دینی ابراز کرد: در زمان آن حضرت، شیعه آن چنان اقتدار داشت که اموال شیعیان از سراسر جهان اسلام به سمت امام می آمد و شیعه در اوج اقتدار قرار داشت.

حجت الاسلام مجتهدی در پایان خاطرنشان کرد: آن حضرت در زمان زندانی بودن بر مردم تأثیر فراوانی گذاشتند به گونه ای که حتی زندانبان ها نیز متحول شدند./872/پ۲۰۹۲/ج

 

ارسال نظرات