۲۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۷
کد خبر: ۵۶۱۰۲۹

مرکز تخصصی امام خامنه‌ای در سطح ۳ دانش پژوه می پذیرد

مرکز تخصصی امام خامنه‌ای در رشته تخصصی فرهنگ و جهاد در سطح۳ طلبه و دانش پژوه می‌پذیرد.
مرکز تخصصی امام خامنه ای

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مرکز تخصصی امام خامنه‌ای در رشته تخصصی فرهنگ و جهاد در سطح3 طلبه می‌پذیرد.

براساس این گزارش، رشته تخصصی «فقه و فرهنگ جهاد» در سطح سه حوزه علمیه، ماهیتی میان رشته ای دارد که در تبیین مسئله اجتهاد از شاخه‌های مختلف علوم اسلامی بهره می گیرد و از ساخت جهان بینی و ارزشی تا نظام عملی و حقوقی و تبیین مصداقی، نسبت خود را با فلسفه و كلام، اخلاق و تربیت، فقه مقارن و شیعه و تاریخ ترسیم نموده و با رویکرد فهم کارساز از وحی و سنت در مقام پاسخ به نیازهای فکری و عملی نظام اسلامی و امت اسلام بر خواهد آمد.

محتوای این رشته از منابع اصیل و متقن اسلامی در قالب منظومه فکری و عملی امام خمینی و امام خامنه‌ای بر مبنای اصل اندیشه عمل ساز و تأمین ایمان متعهدانه تدوین می‌شود که در قالب دستگاهی متحدالاجزاء و متماسک از جهان‌بینی تا عمل، جهاد فی سبیل الله را در ایینه اسلامی ناب تبیین می‌نماید.

محوریت رشته در تعریف گسترده جهاد، شمال تلاش در برابر موانع نظامی حاکمیت الله یعنی جهاد اصغر است و انواع دیگر جهاد کبیر و اکبر حول آن تبیین می‌گردد.

عناوین دروس رشته اصلی این دوره شامل « تفسیر و علوم قرآنی، فلسفه و کلام، فقه، تاریخ تمدن، اخلاق و تربیت در فرهنگ جهادی و مهارتها می‌باشد.

شرکت در این دوره مزایای زیر را شامل می‌شود:

۱- بهره مندی از اساتید و صاحب نظران سطح عالی حوزه علمیه جهت تدریس، مشاوره و هدایت علمی دانش پژوهان

۲- ارائه خدمات علمی و فرهنگی ویژه دانش پژوهان و خانواده های محترم آنان

۳- برگزاری درس فقه الجهاد بصورت اجتهادی رایج در دروس خارج ارائه گواهی شرکت در درس خارج فقه

۴- فارغ التحصیلان این مرکز به عنوان کارشناس ارشد موضوع جهاد و مسائل مربوطه، می توانند در سطح مراکز بین المللی آموزشی پژوهشی و نظامی به فعالیت علمی، تبلیغی و مدیریتی مشغول گردند.

۵- اعطای مدرک سطح ۳ حوزه علمیه

۶- نشر آثار علمی توسط مرکز

۷- اردوی علمی تابستانه

شرایط پذیرش در این دوره عبارت است از دارا بودن شرایط عمومی و اختصاصی مذکور در دفترچه مراکز تخصصی، اتمام پایه ۸، متعهد به اختصاص وقت کافی برای تحصیل در طول دوره، ملبس بودن به لباس روحانیت و عدم اشتغال همزمان در مؤسسات حوزوی و...

همچنین منابع مصاحبه تخصصی این دوره عبارت است از:

۱- شرح لمعه، کتاب الجهاد، ولایت فقیه امام خمینی «تمام کتاب»

۲- طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن، رهبر معظم انقلاب، بخش ایمان و توحیدی

۳- انسان ۲۵۰ ساله، رهبر معظم انقلاب، تمام کتاب

علاقه مندان جهت ثبت نام می توانند از روز سه‌شنبه14 فروردین تا 31 فروردین ماه سال جاری به آدرس اینترنتی www.howzeh-qom.ir ، مراجعه کنند.

گفتنی است مرکز تخصصی امام خامنه ای تحت اشراف و نظارت حجت الاسلام والمسلمین احمد عابدی می باشد و از رهنمودهای علمی اساتید بزرگواری همچون حضرات آیات و حجج اسلام آل مجدد، اعرافی، کعبی، عابدی، عابدینی و جباری بهره می برد./۸۷۶/ت۳۰۲/ج

ارسال نظرات