۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۵
کد خبر: ۵۶۰۹۶۸

چند خبر کوتاه از آذربایجان‌شرقی

افتتاح ۳۰ مرکز نیکوکاری در سطح استان، تمدید مهلت ثبت نام در مسابقات سراسری قرآن و برگزاری مسابقات سراسری حفظ و قرائت قرآن کریم ویژه جوانان در تبریز از مهم‌ترین اخبار کوتاه آذربایجان‌شرقی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، بهروز شریف معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد آذربایجان شرقی گزارشی از کمک خیران مراکز نیکوکاری به نیازمندان در سال 96 ارائه داد و گفت: خیران استان با مراجعه به مراکز نیکوکاری در سال گذشته 19 میلیارد و 217 میلیون تومان به نیازمندان کمک کردند که این کمک‌ها نسبت به سال قبل از آن 16 درصد افزایش‌یافته است.

وی با اعلام اینکه اکنون 63 مرکز نیکوکاری در سطح استان آذربایجان شرقی فعالیت دارند، بیان کرد: امسال همچنین 30 مرکز نیکوکاری در سطح استان افتتاح خواهد شد و کمک‌های خیران را پس از جمع‌آوری بین خانوارهای نیازمند توزیع خواهند کرد

شریف از جذب چهار هزار خیر توسط مراکز نیکوکاری استان آذربایجان شرقی در سال گذشته خبر داد و افزود: در سال 95 خیران مراکز نیکوکاری 16 میلیارد و 600 میلیون تومان به خانوارهای نیازمند کمک کرده بودند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان آذربایجان شرقی تأکید کرد: در سال گذشته بیش از 137 هزار بسته غذایی توسط خیران مراکز نیکوکاری بین نیازمندان توزیع‌شده است.

وی جذب کمک‌های نقدی و غیر نقدی خیران داخل و خارج کشور و توزیع آن در بین محرومان را، مهم‌ترین محور فعالیت مراکز نیکوکاری عنوان کرد و گفت: این مراکز باهدف تقویت مسئولیت اجتماعی، تقویت کارکرد اجتماعی مساجد، پیشگیری از فقر، مردمی شدن حمایت‌های اجتماعی و سازمان‌دهی کمک‌های مردمی تشکیل یافته‌اند.

مهلت ثبت نام در مسابقات سراسری قرآن کریم تمدید شد

حسین عزیزعلی، رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی از تمدید ثبت نام در چهل و یکمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم تا پایان فرودین امسال خبر داد و با اشاره به برگزاری چهل و یکمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم اظهار کرد: این مسابقات در رشته های حفظ، قرائت، ترتیل، معارف و همچنین قرآن و عترت اردیبهشت ماه امسال در مرحله شهرستانی برگزار می‌شود.

وی افزود: علاقه‌مندان به شرکت در این مسابقات می‌توانند از طریق سایت رسمی مسابقات قرآن به نشانی www.quraniran.ir یا با مراجعه به ادارات اوقاف و امور خیریه شهرستان ها در این مسابقات شرکت کنند.

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان از تمدید زمان ثبت نام در این مسابقات خبر داد و گفت: مهلت ثبت نام در چهل و یکمین دوره از این مسابقات به دلیل استقبال شرکت کنندگان تا پایان فرودین ماه امسال تمدید شد.

وی همچنین ادامه داد: افراد علاقمند بالای ۱۸ سال می‌توانند در مرحله شهرستانی این مسابقات که در امامزادگان و بقاع متبرکه سراسر استان برگزار خواهد شد، شرکت کنند.

مسابقات سراسری قرآن کریم در تبریز برگزار می شود

ایوب بهتاج، مدیر کل ورزش و ورزش جوانان آذربایجان‌شرقی در نشست خبری با اصحاب رسانه از برگزاری مسابقات سراسری حفظ و قرائت قرآن کریم ویژه جوانان در تبریز خبر داد و اظهار داشت: این مسابقات آبان ماه سال جاری برگزار خواهد شد.

وی برگزاری تور بین المللی دوچرخه سواری ایران - آذربایجان، همایش بزرگ کوه‌روی، سلسله همایش های پیاده روی خانوادگی، مسابقات قهرمانی اسنوکر آسیا و مسابقات سراسری در رشته های مختلف از از جمله برنامه های این وزارتخانه به مناسبت تبریز ۲۰۱۸ برشمرد و گفت: مسابقات بین‌المللی والیبال نشسته تبریز نیز با حضور شش تیم برتر والیبال نشسته جهان در تبریز برگزار خواهد شد.

ابتهاج افزود: تیم های شرکت کننده این مسابقات بین‌المللی 28 فروردین به تبریز وارد می‌شوند که شامل آلمان، اکراین، امریکا، روسیه و بوسنی هستند و در کنار تیم ملی ایران در این مسابقات رقابت خواهند کرد.

وی با بیان این‌که سالن صدرای بنیاد شهید و امور ایثارگران استان به عنوان سالن استاندارد و محل برگزاری مسابقات انتخاب شده است، گفت: محل تمرین تیم‌های نیز هم سالن خاوران است.

مدیر کل ورزش و ورزش جوانان آذربایجان‌شرقی با اشاره به این‌که 29 فروردین جلسه فنی مسابقات برگزار و این رقابت‌ها از تاریخ 30 فروردین آغاز می‌شود، گفت: این مسابقات به صورت زنده از شبکه های سراسری پخش خواهد شد.

رژیم صهیونیستی منتظر پاسخ قاطع ایران باشد

سردار عابدین خرم، فرمانده سپاه عاشورا امروز در مراسم تشییع و تدفین پیکر مطهر پاسدار شهید مدافع حرم اکبر زوارجنتی، با بیان اینکه آرمان نیل تا فرات صهیونیست‌ها در گلو خفه شده است، گفت: رژیم صهیونیستی منتظر پاسخ قاطع ایران باشد.

وی با بیان اینکه اکبر جنتی همانند نامش جنت مکان خواهد بود، گفت: این شهید دلاور از خطه آذربایجان در حمص سوریه به شهادت نائل شد و افتخاری برای اسلام است. شهدای مدافع حرم گویی با ما صحبت کرده و پیام می‌دهند که ما در صف تدین ایستاده‌ایم./935/پ۲۰۴/ب۱

ارسال نظرات