۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۶
کد خبر: ۵۶۰۹۲۶
حجت الاسلام محسنی اژه ای:

تلگرام ابزاری برای خدشه وارد کردن به استقلال است

سخنگوی قوه قضائیه گفت: تلگرام نیز در واقع ابزاری برای خدشه وارد کردن به استقلال کشور است و به همین دلیل به صورت عقلانی باید از این منظر به آن نگاه شود و در برابر آن مقابله کرد.
محسنی اژه ای

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام محسنی اژه ای، سخنگوی قوه قضائیه عصر امروز در نشست بررسی عملکرد قوه قضائیه با عنوان «از گفت وگوی تمدن ها تا عدالتخواهی و اعتدال» که در دانشکده علوم پزشکی مشهد برگزار شد، گفت: فناوری جدید یک تحول بزرگ در جهان است.

وی با بیان اینکه این تحولی که در این مقطع رخ داده است یکی از بزرگترین تحولات است، اظهارکرد: در عین حال نمی توان نسبت به این موضوع بی تفاوت بود و از طرفی بایستی از مزیت های این تحول استفاده کرد.

حجت الاسلام محسنی اژه ای با اشاره به این مطلب که اگر کسی به مرزهای فیزیکی کشور حمله کند ما چاره ای جز دفاع نداریم و عقل و دین به ما اجازه نمی دهد که نسبت به این امر بی تفاوت باشیم، تصریح کرد: تلگرام نیز در واقع ابزاری برای خدشه وارد کردن به استقلال کشور است و به همین دلیل به صورت عقلانی باید از این منظر به آن نگاه شود و در برابر آن مقابله کرد.

وی با بیان اینکه در شرایطی که همه مرزها امروز در هم نوردیده شده است که اگر این مرزبندی ها مدیریت نشود در مسائل سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی لطمه های فراوانی وارد می شود، تصریح کرد: به همین دلیل وظیفه ما این است که در این شرایط از همه مردم دفاع کنیم و از همه خطوطی که عقلا می گویند محافظت شود.

سخنگوی قوه قضائیه با بیان اینکه درباره فیلترتلگرام در ابتدا باید زیرساخت ها را مدیریت کرد، بیان داشت: با شروع این کار شاید مدتی فضای کسب و کار تعطیل شود اما این مدت زمان کوتاه است و برطرف می شود  اما در عین حال نیاز به همکاری همه جانبه است.

وی با اشاره به این مطلب که اگر مدیر تلگرام قوانین ما را بپذیرد شاید بتوان مذاکره کرد، تصریح کرد: تا الان آنان حاضر نشدند چرا که اگر پیام رسان خارجی برخی از قوانین و احکام ما را بپذیرد ما یک درصد از خطر را می پذیری.

محسنی اژه ای با اشاره به وجود مشکلات فراوان در دستگاه قضایی و از طرفی طولانی شدن پرونده های قضایی گفت: بسیاری از این پرونده ها نیاز به بررسی و نظر کارشناسی دارد چرا که تا نظر کارشناسان اعلام نشود قاضی نمی تواند حکم صادر کند.

محسنی اژه ای در زمینه دیگر پرونده های قضایی درباره احمد ی نژاد، حقوق های نجومی، صندوق ذخیره فرهنگیان و فاضل لاریجانی توضیحاتی را ارائه داد و گفـت: تأخیر در رسیدگی به پرونده احمدی نژاد به دلیل حکمتی است که نمی توان آن را بیان کرد./934/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات