۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۹
کد خبر: ۵۶۰۹۰۲
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی:

رسالت همه انبیا مقابله با استکبار است

رحیم پور ازغدی با اشاره به این که اگر بخواهیم همه رسالت وحی و حتی فلسفه خلقت را از آدم بیان کنیم در زبان قرآن مهمترین هدف مسأله استکبار ستیزی است، گفت: در واقع رسالت همه انبیا مقابله با استکبار است.
رحیم پور ازغدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حسن رحیم پور ازغدی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در یازدهمین همایش بین المللی پژوهش های قرآنی با محوریت استکبار ستیزی که ظهر امروز 22 فروردین در تالار نور مشهد برگزار شد، به بررسی آیات قرآنی درباره استکبار و نحوه مواجهه مسلمانان با آن پرداخت.

وی با بیان اینکه وعده پیروزی حق علیه استکبار در آیات قرآنی وعده ای مشروط است، تصریح کرد: در عین حال کافرین به سه دسته تقسیم شده اند که گروه نخست مستضعف هستند و گروه دوم در عین مخالف بودن درگیری ندارند و دسته سوم آنان استکبار هستند و از طرفی خداوند درباره مدارا با گروه اول سفارش و توصیه های بسیاری دارد.

رحیم پور ازغدی با اشاره به این مطلب که اگر بخواهیم همه رسالت وحی و حتی فلسفه خلقت را از آدم بیان کنیم در زبان قرآن مهمترین هدف مسأله استکبار ستیزی است، اظهار کرد: در واقع رسالت همه انبیا مقابله با استکبار است.

وی در ادامه با اشاره به تحولات اخیر عربستان گفت: در شرایط فعلی مسابقه ای برای سکولار کردن کل عربستان گذاشته شده است و کار ممکن است به جایی برسد که در مکه و مدینه هم مشروب فروشی و سالن های رقص برپا شود تا سکولاریزه شدن به اوج برسد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه تاریخ مصرف وهابیت در عربستان به اتمام رسیده است، تصریح کرد: آنها ادعا دارند که وهابیت را به خاطر ترس از انقلاب اسلامی و برای اینکه جلوی انقلاب بایستد تشکیل دادند و می گویند که عربستان قربانی انقلاب اسلامی است.

وی در ادامه با اشاره به همسویی عربستان و اسرائیل غاصب در مناسبات جدید اظهار کرد: در واقع این همان استکبار از نوع دسته سوم است که نباید در برابر آن سکوت کرد و از طرفی با فحش نمی توان حق را بر کرسی نشاند./934/پ202/ب1

ارسال نظرات