۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۰
کد خبر: ۵۶۰۸۵۳

امضای تفاهم نامه بین المصطفی و دانشگاه صنعتی شریف

در جلسه رؤسا و مسئولان جامعه المصطفی العالمیه و دانشگاه صنعتی شریف، تفاهم نامه همکاری میان دو مرکز به امضای طرفین رسید.
امضای تفاهم نامه المصطفی و دانشگاه شریف امضای تفاهم نامه المصطفی و دانشگاه شریف

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله اعرافی، در این جلسه که در دانشگاه صنعتی شریف تهران برگزار شد، ضمن عرض تبریک به مناسبت اعیاد ماه مبارک رجب و مبعث رسول گرامی اسلام(ص)، به جایگاه شایسته تقدیر دانشگاه صنعتی شریف اشاره کرد و برای این دانشگاه آرزوی توفیق روزافزون نمود.

وی در ادامه طی سخنانی به معرفی جامعه المصطفی العالمیه پرداخت و اظهارداشت: هم اکنون 45 هزار طلبه غیرایرانی از 130 کشور در مقاطع مختلف تمهدیه تا دکتری، دانش آموختگان جامعه المصطفی به شمار می آیند که  جدا از فعالیت در شبکه علمی واحدها و مراکز وابسته، همکار و مرتبط با جامعه المصطفی، در زمینه امور دینی و تبلیغی، آموزش و پرورش، آموزش عالی، رسانه، تحقیق، تالیف و ترجمه، امور اجتماعی و... در کشورهای مختلف حضور فعال و موثر دارند.

رئیس المصطفی با اشاره به تحصیل 35 هزار طلبه غیرایرانی از 130 کشور در مراکز داخلی و 60 نمایندگی المصطفی در خارج از کشور، تصریح کرد: در میان مراکز علمی جهان اسلام، تنها جامعه المصطفی است که دانش پژوهانی از مذاهب مختلف اسلامی بر اساس مذاهب خود و با نگاه مقارن با دیگر مذاهب، در حال تحصیل هستند.

وی، حرکت جامعه المصطفی را بر اساس اسناد و برنامه های بلند مدت و میان مدت خواند و ابراز داشت: المصطفی هم اکنون بیش از یکصد رشته و گرایش در زمینه های مختلف علوم انسانی و اسلامی را ارائه می نماید و بر اساس طرح تحول نظام آموزشی المصطفی، این آمار به حدود چهارصد رشته -گرایش خواهد رسید که می تواند پاسخگوی بخش عظیمی از نیازهای علمی در جهان اسلام باشد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، خدمت جامعه المصطفی در زمینه گسترش زبان فارسی در سراسر جهان را بی نظیر خواند و برگزاری دوره های کوتاه مدت و مجازی، عضویت در اتحادیه های دانشگاهی، امضای تفاهم نامه های همکاری با دانشگاه های معتبر جهان و حضور رسمی در محافل علمی بین المللی را از دیگر ویژگی های این مرکز برشمرد.

آیت الله اعرافی با تاکید بر دانش فنی بالا و کم نظیر جامعه المصطفی در چرخه بین المللی جذب، پذیرش، آموزش و حمایت از دانش آموختگان، همکاری در زمینه جذب دانشجو، تحصیلات تکمیلی، ادامه تحصیل فرزندان طلاب غیرایرانی، اجرای طرح های پژوهشی مشترک و ... را از زمینه های ممکن برای توسعه همکاری ها میان جامعه المصطفی و دانشگاه صنعتی شریف برشمرد.

گفتنی است در ابتدای این جلسه، دکتر فتوحی، رئیس دانشگاه صنعتی شریف، ضمن خوش آمدگویی به رئیس جامعه المصطفی و هیئت همراه، خاطرنشان ساخت:در سالیان اخیر، بین المللی سازی از سوی دانشگاه صنعتی شریف و وزارت علوم، به صورت جدی مورد توجه قرار گرفته و در این زمینه گام هایی نیز برداشته شده است.

وی با اشاره به سابقه گفتگوها میان المصطفی و دانشگاه صنعتی شریف برای همکاری در زمینه جذب دانشجوی غیرایرانی، اظهار امیدواری کرد این جلسه زمینه توسعه همکاری میان این دو مرکز علمی را مهیا نماید.

رئیس دانشگاه صنعتی شریف، با اعلام آمادگی این دانشگاه برای جذب دانشجویان غیرایرانی، از امکان جذب دانشجو در پردیس تهران و کیش دانشگاه صنعتی شریف با همکاری جامعه المصطفی العالمیه در رشته های مختلف مهندسی و علوم انسانی خبر داد.

شایان ذکر است در بخشی از این جلسه، حجت الاسلام والمسلمین عباسی، معاون آموزش المصطفی، توضیحاتی را درباره بخش دانشگاهی، روش آموزش زبان فارسی و سیستم پذیرشی المصطفی عنوان نمود و همچنین حجت الاسلام والمسلمین مهدوی، رئیس مرکز امور طلاب و خانواده های المصطفی نیز گزارشی از وضعیت تحصیل فرزندان و همسران طلاب غیرایرانی ارائه نمود.

همچنین در این جلسه، حجت الاسلام رستمی، مسئول دفتر نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه صنعتی شریف، دستاوردهای علمی و بین المللی المصطفی را از افتخارات جمهوری اسلامی ایران خواند و در ادامه برخی از زمینه های همکاری میان المصطفی و دانشگاه صنعتی شریف را برشمرد.

در پایان این جلسه، تفاهم نامه همکاری مشترک، به امضای آیت الله اعرافی، رئیس جامعه المصطفی العالمیه و دکتر فتوحی، رئیس دانشگاه صنعتی شریف رسید و نمایندگانی از سوی دو طرف برای پی گیری و عملیاتی سازی مفاد این تفاهم نامه معرفی شدند. /۹۲۴/د۱۰۳/ج

ارسال نظرات