۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۱
کد خبر: ۵۶۰۸۴۴
در هوای عاشورایی بیرجند؛

عطر شهادت از خرابه های شام به مشام رسید

عطر شهادت بار دیگر در خراسان جنوبی پیچید، عطر شهادت این بار نه از خاک تفتیده جنوب بلکه از خرابه های شام به مشام رسید.
بصیری پور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ر سا در بیرجند، امروز عطر شهادت باری دیگر در خراسان جنوبی پیچید، عطر شهادت این بار نه از خاک تفتیده جنوب بلکه از خرابه های شام به مشام رسید.

خراسان جنوبی نخستین شهید مدافع حرم را تقدیم نظام و انقلاب اسلامی کرد، بصیری پور شهید 32 ساله ای که آرزوهای زیادی در دل داشت اما دفاع از حریم اهل بیت(ع)، اسلام و کشور را بر آرزوهایش و حتی بر «طاها»ی سه ساله اش ترجیح داد.

هوای عاشورایی بیرجند

امروز هوای بیرجند عاشورایی بود و بوی شهادت می داد؛ مردم بیرجند نخستین شهید مدافع حرم استان را تنها نگذاشتند و آمدند تا با شهدا عهد و پیمان ببندند.

آری؛ امروز همه آمدند تا نگذارند شهدا تنها بمانند، همه آمدند تا بگویند یادتان هستیم تا آنگاه که جان در سینه و نفس در گلو داریم، همه آمدند تا بگویند سرفراز و غرورآفرینمان را مدیون زیبایی عروج عاشقانه خدایی تان هستیم.

امروز شهیدانی از نسل دهه 60 و 70 به شهر می آورند، شهیدانی که برای خود تبدیل به همت ها و باکری ها شده اند، شهدایی که گمان نمی کردند روزی درهای باغ بهشت بر رویشان باز شود اما حالا دفاع از حرم حضرت زینب(س) آن ها را به خاک سوریه کشانده است و این گل های پرپر با افتخار بر دوش مردان و زنان سرزمینمان تشییع می شوند.

امروز زنان و مردان نجوای همگانی سردادند، نجوایی که حال و هوا شهر را عاشورایی کرد؛

اين گل را به رسم هدیه                   تقديم نگاهت كرديم                        حاشا اينكه از راه تو

حتى لحظه ای برگرديم                      يا زينب                                  از شام بلا، شهيد آوردند

با شور و نوا، شهيد آوردند              سوی شهر ما، شهيدی آوردند             یا زینب مدد...

حضرت زینب(س) خود نیز مدافع حرم بود و از ولایت و اهل بیت(ع) دفاع می کرد از این رو شهدای مدافعان حرم ثابت کردند که راه امام حسین(ع) و حضرت زینب(س) ادامه دارد.

مدافعان حرم به عشق بانوی صبر و مقاومت حضرت زینب(س) جان خود را تقدیم می کنند تا امروز افزون بر دفاع از حرمین، افتخاری برای کشور باشند.

آرزوی قلبی «آقا مرتضی» رفتن به سوریه بود

همسر شهید بصیری پور که اشک در گونه هاش جاری است «طاها»ی سه ساله خود را در آغوش دارد و می گوید: امیدوارم آن طور که پدرش می‌خواست تربیتش کنم.

فهیمه احسان فر با دست و پایی لرزان از زندگی پنج ساله خود با «آقا مرتضی» می گوید و ادامه می دهد: مرتضی همواره پشتیبان ولایت فقیه بود و به همه نیز توصیه می کرد از خط ولایت جدا نشوید.

وی شهادت را حق مرتضی می داند و می افزاید: آرزوی قلبی «آقا مرتضی» رفتن به سوریه بود و به من می گفت اگر مانع رفتن من شوید باید در آن دنیا پاسخگو باشید.

«مرتضی» همه را سفارش به پشتیبانی از ولایت فقیه می کرد

پدر نخستین شهید مدافع حرم استان نیز که مانع رفتن فرزندش به سوریه چه در کلام و چه در عمل نشد می گوید: او یک خواسته از ما داشت و می گفت «دعا کنید تا سربلند شوم».

علیرضا بصیری پور از علاقه شدید فرزندش به شهادت می گوید و ادامه داد: مرتضی با عشق و علاقه وارد سپاه شد و شوق باورنکردنی برای رفتن به سوریه و مقابله با دشمن داشت.

وی از شوق و اشتیاق فرزندش می گوید و اضافه می کند: شهید بسیار برای رفتن سوریه تلاش می کرد و بعد از سه مرتبه ثبت نام خداوند به او توفیق داد تا در سوریه حضور پیدا کند.

پدر شهید بصیری پور گفت: مرتضی ولایتمدار بود و هر زمان که کسی نسبت به مقام معظم رهبری موضع گیری منفی می کرد بلافاصله موضع گرفته و دفاع می کرد.

علیرضا بصیری پور تصریح کرد: مرتضی همه را سفارش می کرد که پشتیبان ولایت فقیه باشند، فرزند شهیدم تمام سخنرانی ها مقام معظم رهبری گوش می داد و می گفت باید به فرامین رهبری توجه کرد.

خوشحالی خواهر از رسیدن برادر به آرزویش

و اما خواهر شهید که همواره در این مدت همدم خوبی برای برادرش بوده نیز می گوید: از مرتضی می خواهم ما را در آن دنیا شفاعت کند.

وی که هرچند غم نبود برادرش را در دل دارد اما خوشحال است که مرتضی به آرزوش رسید، ادامه می دهد: نگذاریم خون شهدایی همچون مرتضی پایمال شود و باید ادامه دهنده راه آن ها باشیم.

سخن پایانی...

آری؛ جوانان مدافع حرم این مرز و بوم همچون شهید مرتضی بصیری پور دل از دنیا و حتی «طاها»ی سه ساله خود نیز می کنند و تا وقتی که جان در سینه دارند برای دفاع از ارزش ها، اسلام و قرآن در مقابل دشمن ایستادگی می کنند و اجازه نمی دهند دشمنان به اهداف شوم خود برسند./880/پ202/ب1

ارسال نظرات