۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۶
کد خبر: ۵۶۰۸۲۶
حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال:

مشارکت طلاب در انتخابات مجمع هشتم نسبت به دوره قبل بیشتر بود

رییس ستاد اجرایی هشتمین دوره انتخابات مجمع نمایندگان میزان مشارکت طلاب در انتخابات این دوره را نسبت به دوره های قبل بیشتر اعلام کرد.
حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال | هشتمین اجلاسیه مجمع عمومی جامعه مدرسین

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام‌والمسلمین احمد فرخ فال در هشتمین مجمع نمایندگان طلاب و‌فضلای حوزه علمیه قم که شب گذشته در سالن جلسات جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد، با اشاره به این که مجمع نمایندگان یادگار امام خمینی(ره) است، گفت: ایشان در منشور روحانیت از جامعه مدرسین خواستند تا جمعی را به عنوان حلقه وصل طلاب، ارکان حوزه و فضلا به جامعه مدرسین تعیین کنند.

رییس ستاد اجرایی هشتمین دوره انتخابات مجمع نمایندگان طلاب  و‌ فضلای حوزه علمیه قم ادامه داد: جامعه مدرسین در پاسخ به مطالبه امام راحل بحث تأسیس و اساسنامه ای را به عنوان مجمع نمایندگان تنظیم کردند و توسط آیت الله مشکینی پیشنهاد تشکیل مجمع نمایندگان را به امام خمینی(ره) ارائه کردند و ایشان نیز از این پیشنهاد استقبال کردند و این مجمع شکل گرفت.

وی ادامه داد: مجمع نمایندگان طلاب در هر چهارسال انتخابات برگزار می کند و با نظرسنجی، نمایندگان طلاب را انتخاب می کند که هشتمین دوره آن در ماه های پایانی سال ۹۶ برگزار شد.

وی افزود: جلسات متعددی تشکیل شد و ۲۴ مرحله برای ستاد اجرای هشتمین دوره انتخابات مجمع تنظیم، پیشنهاد و تصویب شد.

حجت الاسلام‌والمسلمین فرخ‌فال خاطرنشان کرد: ۶۰۰ نفر از فضلا و‌ اساتید برای این انتخابات ثبت نام کرده بودند که پس از بررسی تنها ۵۲۴ نفر صلاحیت تشکیل پرونده داشتند و پس از اینکه هیأت نظارت نتایج را اعلام‌کرد، کاندیداها اعلام شدند که در نهایت ۴۴۰ نفر از دارندگان شرایط نمایندگی برای ۱۴۸ حوزه انتخابیه تأیید شدند و در سطح حوزه و فضای مجازی به اطلاع طلاب رسید.

رییس ستاد اجرایی هشتمین دوره انتخابات مجمع نمایندگان طلاب  و‌ فضلای حوزه علمیه قم با اشاره به محل برگزاری انتخابات مجمع نمایندگان ابراز کرد: انتخابات نیز در دو روز و در سه محل فیضیه، شهرک مهدیه و شهرک پردیسان صورت پذیرفت که گفتنی است طلاب در این دوره نسبت به پارسال بیشتر شرکت کردند و این‌ مهم نتیجه استفاده از نرم افزار در این دوره بود.

وی اضافه کرد: تدبیری که در شمارش آرای این دوره انجام شد در دوره های قبلی وجود نداشت؛ با توجه به‌وجود صندوق سیار تدابیر امنیتی اندیشیده شد و صندوق ها در جای امنی قرار گرفت و روز بعد انتخابات در حضور دوربین های فیلم برداری پلمپ شان شکسته شد و آراء از ۹ صبح تا ۱۰ شب توسط نیروهای غیر دخیل به نمایندگان، شمارش شد.

حجت الاسلام‌والمسلمین فرخ فال در پایان یادآور شد: نتیجه انتخابات، انتخاب ۱۹۷ نفر از کاندیداها بود که با همین تعداد انتخاب هشتمین دوره مجمع نمایندگان آغاز به کار می‌کند./841/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات