۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۷
کد خبر: ۵۶۰۸۲۴

آغاز به کار دوره هشتم مجمع نمایندگان طلاب | انتخاب رییس و هیأت رییسه

هشتمین مجمع نمایندگان طلاب و‌ فضلای حوزه علمیه قم با حضور رییس و اعضای جامعه مدرسین و همچنین نمایندگان منتخب آغاز به کار کرد.
مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم آغاز به کار دوره هشتم مجمع نمایندگان طلاب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، هشتمین مجمع نمایندگان طلاب و‌ فضلای حوزه علمیه قم شب گذشته با حضور آیت الله یزدی رییس جامعه مدرسین، اعضای جامعه مدرسین، شخصیت های برجسته حوزوی، علما و همچنین اعضای این دوره از مجمع نمایندگان در سالن جلسات جامعه مدرسین حوزه علمیه قم آغاز به کار کرد.

بر اساس این گزارش، حجت الاسلام‌والمسلمین فرخ‌فال در این جلسه خاطرنشان کرد: ۶۰۰ نفر از فضلا و‌ اساتید برای این انتخابات ثبت نام کرده بودند که پس از بررسی تنها ۵۲۴ نفر صلاحیت تشکیل پرونده داشتند و پس از اینکه هیأت نظارت نتایج را اعلام‌کرد، کاندیداها اعلام شدند که در نهایت ۴۴۰ نفر از دارندگان شرایط نمایندگی برای ۱۴۸ حوزه انتخابیه تأیید شدند و در سطح حوزه و فضای مجازی به اطلاع طلاب رسید.

رییس ستاد اجرایی هشتمین دوره انتخابات مجمع نمایندگان طلاب  و‌ فضلای حوزه علمیه قم با اشاره به محل برگزاری انتخابات مجمع نمایندگان ابراز کرد: انتخابات نیز در دو روز و در سه محل فیضیه، شهرک مهدیه و شهرک پردیسان صورت پذیرفت که گفتنی است طلاب در این دوره نسبت به پارسال بیشتر شرکت کردند و این‌ مهم نتیجه استفاده از نرم افزار در این دوره بود.

وی اضافه کرد: تدبیری که در شمارش آرای این دوره انجام شد در دوره های قبلی وجود نداشت؛ با توجه به‌وجود صندوق سیار تدابیر امنیتی اندیشیده شد و صندوق ها در جای امنی قرار گرفت و روز بعد انتخابات در حضور دوربین های فیلم برداری پلمپ شان شکسته شد و آراء از ۹ صبح تا ۱۰ شب توسط نیروهای غیر دخیل به نمایندگان، شمارش شد.

همچنین حجت الاسلام ابراهیمی رییس دفتر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز در این جلسه به ارائه گزارشی از هیأت نظارت هشتمین دوره انتخابات مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم پرداخت.

وی افزود: شکایات و اعتراضات کسانی که‌ رد صلاحیت شده بودند بررسی شده و‌ طبق استعلاماتی‌که انجام شد به ستاد نتایج را به انتخابات اعلام‌کردیم.

حجت الاسلام ابراهیمی خاطرنشان کرد: پس از رأی گیری، آراء در نهایت سلامت و‌ امنیت شمرده شد و نتایج نیز به صورت های مختلف به طلاب اعلام شد.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین حسینی نژاد با اشاره به فعالیت های دوره هفتم این مجمع گفت: مجمع‌نمایندگان در دوره ای که گذشت با همه فراز و‌نشیب هایی که داشت، دغدغه ای که بزرگان حوزه را نگران کند، نداشت.

وی افزود: موفقیت هایی که در دوره هفتم‌ به دست آوردیم بخاطر این بود که  دو‌نفر از بزرگان حوزه که از مدیران نیز بودند در این دوره حضور داشتند و ما از نظرات پخته ایشان استفاده کردیم و از این طریق بسیاری از مشکلات را رفع کردیم.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی نژاد خاطرنشان کرد: همچنین در دوره ای که‌گذشت با کمبود بودجه مواجه شدیم که با کمک های جامعه مدرسین مقداری از آن مشکل حل شد.

رییس هفتمین دوره مجمع نمایندگان طلاب و‌ فضلای حوزه علمیه قم تأکید کرد: یکی از اقداماتی که در این دوره انجام شد، دیدار اعضای مجمع نمایندگان با رهبر معظم انقلاب پس از حدود ۱۲ سال بود که برکات زیادی داشت و ایشان در این جلسه بود که مسأله حوزه انقلابی را مطرح‌کردند و‌جایگاه مجمع را بسیار وزین جلوه دادند.

گفتنی است، حجج اسلام سید ابوالحسن موسوی، غلامرضا نصیرپور، حسنعلی آهنگران و سید احمد موسوی کیا هیأت رییسه سنی این جلسه بودند.

پس از ارائه گزارش ها، هیأت رییسه سنی در جایگاه مستقر شدند و  داوطلبان ریاست مجمع به بیان برنامه های خود پرداختند.

 پس از رأی گیری، حجت الاسلام والمسلمین حسینی نژاد به عنوان رییس، حجج اسلام سید جلال رضوی مهر و سید علیرضا تکیه ای به عنوان دو نایب رییس و حجت الاسلام محمد سعیدی به عنوان منشی اول هشتمین دوره مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم تعیین شدند.

لازم به ذکر است، به دلیل به حد نصاب نرسیدن، انتخاب منشی دوم هشتمین دوره مجمع نمایندگان به جلسات بعدی موکول شد./841/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات