۲۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۱
کد خبر: ۵۶۰۷۷۷
یادداشت طلبگی؛

حمله از چپ و راست

او از راست و چپ می آید، از پس و پیش می آید، پیر و جوان، زن و مرد، دختر و پسر، نمی شناسد برای هر کس و ناکسی نقشه ویژه ای را طراحی می کند.
شیطان

به گزارش سرویس فرهنگی اجتماعی خبرگزاری رسا،او از راست و چپ می آید، از پس و پیش می آید، پیر و جوان، زن و مرد، دختر و پسر، نمی شناسد برای هر کس و ناکسی نقشه ویژه ای را طراحی می کند. صبرش بسیار است و زود خسته نمی شود، هر موقع بخواهد می آید، شب و روز ندارد، احترام بزرگ و کوچک را نمی شناسد، کارش این است که در زمین دل من و تو بذر دشمنی بکارد، فرقی هم ندارد که استاد باشی یا شاگرد، مرید باشی یا مراد، آیت الله باشی یا محصل، دکتر باشی یا پرستار، مهندس باشی یا کارگر... شیطان از چپ و راست حمله می کند.

نه تنها با شراب حتی با غرور و تکبر، مقام و علم، عقلمان را به اسارت می کشد و ما را از پا در می آورد. خداوند متعال در کلام نورانی خود فرمود: إنّما یرید الشیطان أن یوقع بینکم العداوة و البغضاء فی الخمر و المیسر و یصدکم عن ذکرالله وعن الصلاة.

شاهکار شیطان به مستی کشاندن انسان و زوال عقل است تا با شکستن جام شراب عشق و شهود، بر حکومتش بر سرزمین دل انسان ها ادامه دهد.

برای مقابله با او چه باید کرد؟ باید نمازخواندن را در سه حوزه اصلاح کرد: بینش، گرایش و منش، باید بدانیم آنچه که بینی شیطان را به خاک می مالد نماز است. برخی می پندارند نماز حال گیری است و حال آنکه غذای روح، معراج مؤمن و بهترین سرمایه سلوک است.

این روزها روح و باطن و حقیقت نماز در لایه های گوناگون اجتماعی به محاق رفته است در حالی که روح توحید در نماز متجلی است و روح و باطن و حقیقت نماز چیزی جز ولایت اهلبیت (علیهم السلام) نیست.

در رفتارشناسی نمازگزاران باید گفت؛ مردم دو نوع رفتار نسبت به نماز دارند یکی منفعت طلبانه و دیگری حق طلبانه. نمازی که منفعت طلبانه باشد تیر شیطان به آن خورده است گوئی تو در نماز جماعت به فکر منفعت دنیایی باشی و بعد از نماز جماعت، تعقیبات طولانی انجام دهی که در وقت اداری باشد، این ساعت کاری تو با تعقیبات که مخلوط شود، نمازت می شود منغعت طلبانه!

اما اگر دنبال حقیقت و حق طلبی باشی، نماز، حق طلبی است. نمازی که تو را از تعقیباتی که باعث اضافه کاری باشد، جلوگیری کند نماز حق طلبانه است و ای دوست عزیز بیایید مواظب باشیم و به نماز پناه ببریم. اعوذ بالله من همزات الشیاطین./۸۴۱/پ۲۰۰/س

حجت الاسلام حمدالله حقیقی پیام، مبلغ حوزه علمیه قم

ارسال نظرات