۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۴
کد خبر: ۵۶۰۷۵۳
آیت الله صفایی بوشهری:

سند چشم‌انداز جامعه تراز قرآنی ترسیم شود

نماینده ولی فقیه در بوشهر گفت: ما باید سند چشم‌انداز جامعه تراز قرآنی را ترسیم کنیم و سپس نقشه راه آن را تدوین کرده و با تخصیص اعتبارات لازم و با مدیریت مراکز مربوطه، به شکل جدی و جهادی این سند را اجرایی کنیم.
آیت‌ الله غلامعلی صفایی‌ بوشهری نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری در گفت‌وگو با ستاد خبری مسابقات بین المللی قرآن کریم، بیان کرد: قرآن کتاب معرفت به حقایق عالم وجود و هدایت انسان به کمال و کرامت عرشی است؛ ‌به همین جهت پرداختن و توجه به قرآن در جامعه یک واجب شرعی و یک حکم قطعی عقلی است.

امام جمعه بوشهر اظهار کرد: جامعه‌ای که به دور از قرآن است بی‌تردید به دور از خدا و حقایق است؛ اگر ما می‌خواهیم جامعه‌ای الهی و پیشرفته داشته باشیم باید بر اساس قرآن تمدن خود را مهندسی و معماری کنیم.

وی افزود:‌ خوشبختانه با طلوع انقلاب اسلامی ایران ترویج و توجه به قرآن به شکل اصولی در ابعاد خاصی پیشرفت قابل توجهی یافت؛ این پیشرفت‌ها شامل توجه‌ به بخش‌های مختلف قرآنی مانند آموزش قرائت در اشکال مختلف، تفسیر، تفهیم و پژوهش و تالیفات بسیاری بوده است.

صفایی بوشهری عنوان کرد:‌ تمامی فعالیت‌های قرآنی مقدمه‌ای برای کسب و ارتقای سطح ایمان و التزام به تقوا و آراستگی به اخلاق حسنه است؛ ما باید به موضوعات معرفتی قرآن ایمان آورده و به موضوعات رفتاری آن عمل کنیم.

امام جمعه بوشهر خاطرنشان کرد: ما باید سند چشم‌انداز جامعه تراز قرآن را ترسیم کنیم و سپس نقشه راه آن را تدوین کرده و با تخصیص اعتبارات لازم و با مدیریت مراکز مربوطه، به شکل جدی و جهادی این سند را اجرایی کنیم. /۹۲۴/د۱۰۳/ج

ارسال نظرات