۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۴
کد خبر: ۵۶۰۷۴۶
شعاعی خبرداد؛

ارسال ۱۱۱۵ اثر به دبیرخانه همایش بین المللی پژوهش های قرآنی

دبیر علمی همایش بین المللی پژوهش های قرآنی از ارسال ۱۱۱۵ اثر به دبیرخانه این همایش خبرداد و گفت: از این میزان ۹۸۵ مورد داخلی و ۱۳۰ مقاله از ۱۵ کشور است.
دکتر علی اصغر شعاعی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نشست خبری یازدهمین همایش بین المللی پژوهش های قرآنی با محوریت قرآن کریم و استکبار ستیزی امروز در سالن نشست های دانشکده علوم قرآنی قم برگزار شد.

علی اصغر شعاعی دبیر علمی این همایش در این نشست با اشاره به اهداف برگزاری این همایش خاطرنشان ساخت: تببین و تحلیل آرمان ها و اصول انقلاب اسلامی بر پایه و اساس آیات قرآن کریم، ترویج و فرهنگ سازی و گفتمان سازی استکبار ستیزی بر مبنای آیات قرآن و جهت دهی به پژوهش های قرآنی مهمترین رؤوس اهداف این همایش است.

شعاعی یادآور شد: امیدواریم با بهره برداری خوب از مقالات این همایش بتوانیم در راستای اتحاد و وحدت جهان اسلام نیز گام های استواری برداریم و تلاشی در جهت دشمن شناسی کرده باشیم، چراکه این همایش محل بحث و نظر صاحبان اندیشه و نخبگان برتر قرآنی جهان اسلام است.

وی تأکید کرد: اگر فرهنگ انس با قرآن در کشور گسترش پیدا کند خود به خود آموزه های قرآنی نیز در جان و دل انسان ریشه پیدا می کند و دیگر شاهد این نخواهیم بود که افرادی همچون وهابیت به اسم اسلام و همکاری استکبار جهانی به جان مسلمانان بیافتند و قتل و غارت را سرلوحه کار خود قرار بدهند.

قاری بین المللی قرآن کریم با بیان این که رهبر معظم انقلاب نیز بر گسترش مفاهیم قرآنی از جمله استکبار ستیزی تأکید ویژه ای داشتند، خاطرنشان کرد: باید معارف قرآن به گونه ای در میان مردم ترویج و تبلیغ شود که به مسلمات جامعه تبدیل شود.

وی در ادامه از ارسال 1115 مقاله به دبیرخانه همایش خبرداد و اظهار داشت: از این میزان 985 مورد داخلی و 130 مقاله از 15 کشور بود و در 15 دانشکده علوم قرآنی سراسر کشور دبیرخانه های استانی و منطقه ای تشکیل و فعال شدند و مقالات داخلی بعد از تقسیم بندی بین دبیرخانه ها مورد ارزیابی کمیته علمی قرار گرفت.

شعاعی بیان داشت: در 15 همایش استانی و منطقه ای 68 مقاله برتر راه یافته به مرحله بین المللی معرفی و ارائه شده است و همچنین از مقالات داخلی بالغ بر 500 مقاله و از مقالات خارجی30 مقاله انتخاب شده که در مجموعه مقالات به صورت الکترونیک رونمایی می شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از تقدیر پنج مقاله برتر از بین پژوهش های برتر انتخاب شده در روز اختتامیه خبرداد و اعلام کرد: ما در این همایش30 میهمان خارجی خواهیم داشت و سخنران ویژه این همایش نیز آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور خواهند بود.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم در پایان با بیان این که از روز یکشنبه این هفته همایش های استانی برگزار شده و تا چهارشنبه ادامه خواهد داشت، گفت: این همایش ها همراه با حضور صاحبان مقالات برتر استانی و منطقه ای و مسؤولان استانی و شهری است./1330/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات