۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۴
کد خبر: ۵۶۰۷۴۱
با محوریت قرآن و استکبار ستیزی؛

یازدهمین همایش بین المللی پژوهش های قرآنی برگزار می شود

امانی از برگزاری یازدهمین همایش بین المللی پژوهش های قرآنی با محوریت قرآن و استکبار ستیزی و با سخنرانی آیت الله اعرافی خبرداد.
قرآن دکتر رضا امانی پژوهش های قرآنی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نشست خبری یازدهمین همایش بین المللی پژوهش های قرآنی با محوریت قرآن کریم و استکبار ستیزی پیش از ظهر امروز در سالن نشست های دانشکده علوم قرآنی قم برگزار شد.

رضا امانی دبیر یازدهمین همایش بین المللی پژوهش های قرآنی در این نشست با بیان این که مسابقات بین المللی قرآن کریم همه ساله از طرف سازمان اوقاف برگزار می شود، اظهار داشت: این مسابقات یکی از بزرگترین مسابقات جهان اسلام است.

وی افزود: این مسابقات امسال بخش های مختلفی دارد که حفظ و قرائت از جمله بخش های مهم آن است و یکی دیگر از قسمت های این مسابقات، جشنواره پژوهش های قرآنی است که در حاشیه مسابقات بین المللی در استان قم برگزار می شود و متولی آن نیز دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم است.

یازدهمین همایش بین المللی پژوهش های قرآنی ادامه داد: همواره بین قرائت قرآن و عمل به آن فاصله و شکاف زیادی وجود دارد در حالی که بیش از 300 آیه از قرآن در باب تفکر و تعقل است و به همین جهت این همایش در راستای ریشه دار کردن تفکر قرآنی استکبار ستیزی طراحی شده است.

وی با بیان این که این همایش به عنوان یکی از بخش های مهم مسابقات بین المللی قرآن کریم برای یازدهمین دوره برگزار می شود، اظهار داشت: موضوع این دوره قرآن کریم و استکبار ستیزی بود که در اختتامیه دوره گذشته از این موضوع رونمایی شد.

امانی اضافه کرد: در دیداری که در سال گذشته با رهبر معظم انقلاب داشتیم  نیز ایشان بر این موضوع تأکید داشتند، به همین جهت این همایش در سه محور استکبار ستیزی در قرآن، استکبار ستیزی در سیره معصومین و استکبار ستیزی در گفتمان انقلاب اسلامی برگزار خواهد شد.

یازدهمین همایش بین المللی پژوهش های قرآنی با بیان این که فراخوان مقالات به صورت رسمی از آذرماه داده شد، عنوان کرد: تا 20 اسفندماه 96 دبیرخانه همایش پذیرای مقالات پژوهشگران قرآنی بود که با استقبال بی نظیری نسبت به سال های گذشته مواجه بودیم.

وی در ادامه از برگزاری همایش پژوهش های قرآنی در روزهای 28 و 29 و 30 فروردین در قم خبر داد و  ابراز داشت: دو روز اول از صبح تا عصر به ارائه مقالات اختصاص دارد و روز پنجشنبه 30 فروردین ماه نیز اختتامیه همایش در سالن همایش های  مجتمع امام خمینی(ره) جامعه المصطفی العالمیه با سخنرانی آیت الله اعرافی برگزار می شود./1330/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات