۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۴
کد خبر: ۵۶۰۷۲۳
حجت الاسلام والمسلمین شهرستانی:

تشکیلات منظمی برای حمایت از طلاب ایجاد شود

حجت الاسلام والمسلمین شهرستانی خدمت به طلاب را پراکنده دانست و بر ایجاد تشکیلات منظم برای خدمت به طلاب در حوزه علمیه تأکید کرد.
حجت الاسلام و المسلمین سید جواد شهرستانی

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین شهرستانی در دیدار با رییس و جمعی از مسؤولان مرکز خدمات با بیان اینکه طلاب و روحانیان از ضعیف‌ترین اقشار جامعه هستند، گفت: بیش از 90 درصد روحانیان تنها به امور حوزوی مانند تحصیل، تبلیغ و تدریس می‌پردازند و در ارگانی شاغل نیستند و این افراد تنها با درآمد اندک شهریه زندگی می‌کنند و به رسالت حوزوی خود می‌پردازند.

وی بیان کرد: درآمد طلاب از شهریه کمترین مقدار درآمد در کشور است و تنها می‌تواند ضروریات زندگی آنها را فراهم کند.

نماینده حضرت آیت الله سیستانی در ایران با قرائت روایتی در مورد اهمیت خدمت به مردم گفت: اینکه دیگران به شما مراجعه می‌کنند منتی است که خدا بر شما گذاشته است و با این منت می‌توانید قدم‌های بسیار بلندی بردارید.

وی تصریح کرد: این که شما در این جایگاه قرار دارید نعمت الهی است و مطمئناً کار خیری در زندگی انجام داده‌اید که خدا نعمت خدمت به مردم را به شما اعطا کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین شهرستانی با بیان این که خدمات حوزه به طلاب و روحانیان، پراکنده است، گفت: اگر همه دفاتر مراجع، مراکز و مسؤولان حوزوی هم‌افزایی کنند و تشکیلات و سیستم منظمی در حوزه برای حمایت از طلاب وجود داشته باشد مطمئناً می‌توان گام‌های بیشتر و بهتری برداشت؛ چراکه هر مجموعه‌ای امکانات خاص خود را دارد و با تجمیع این امکانات می‌توان در خدمت به طلاب موفق‌تر بود.

وی خدمت به مردم را دارای آثار وضعی دانست و افزود: مطمئناً کسانی که به مردم خدمت می‌کنند در همین دنیا پاداش آن را خواهند دید./1324/د۱۰۳/ج

ارسال نظرات