۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۷
کد خبر: ۵۶۰۶۹۷
معاون تبلیغ حوزه علمیه خراسان:

نیازمند تبلیغ عملی دین هستیم

معاون تبلیغ حوزه علمیه خراسان با توصیه به رعایت تقوا و ورع و اهتمام نسبت به عبادت و انس با قرآن و دعا، گفت: در مسير طلبگی بيشتر از تبليغ زباني به تبليغ عملي نياز است و ابتدا بايد از خودمان آغاز كنيم.
حجت الاسلام فردوسی پور

 به گزارش خبرگزاری رسا درمشهد، حجت الاسلام محمد فردوسي پور در جمع طلاب مدرسه علمیه حاج شیخ کاشمر با اشاره به اینکه يكي از اصول موفقيت در زندگي، شغل، تحصيل و ديگر فعاليت هاي انسان نظم است، گفت: غفلت از اين نكته مهم، اوقات گران بها و برگشت ناپذير فرد و بسياري از فرصت هايي را كه مي توانست در جهت ايجاد يك زندگي ثمربخش و سعادت مند به كار گيرد، به هدر مي دهد.

معاون تبلیغ حوزه علمیه خراسان به چند ويژگي شخصی امام خميني(ره) اشاره و ابراز کرد: وقت شناسي و نظم در امور از این موارد است؛ ایشان ساعات شبانه روز خود را به ساعت عبادت، استراحت، مطالعه، رفت و آمد و ... تقسيم بندي كرده بودند.

وی با بیان اینکه اين تقسيم و برنامه ريزي، مبناي تنظيم برنامه خانواده امام نيز شده بود، گفت: توجه در رفتار و عملكرد امام، نشان مي دهد كه ايشان در تمام امور، بسيار به رعايت نظم مقيد بودند و با نظم و برنامه خاصِّ از پيش معيّن شده، كارهاي خود را انجام مي دادند.

حجت الاسلام فردسی پور با تاکید بر اینکه ما به عنوان طلبه های علوم دینی بايد براي رسيدن به اهداف خود برنامه ريزي كنيم و به زندگي، رفتار و حركاتمان نظم دهيم، اظهار کرد: اگر اين موارد را رعايت كنيم فكرمان هم بالطبع نظم مي‌گيرد و وقتي فكر نظم گرفت، يقيناً از آن نظم فكري كامل الهي هم برخوردار خواهد شد که در نتيجه از هر گونه لغزش و اشتباه، اتلاف نيروها، امكانات و دوباره كاري ها جلوگيري مي كند.

وی معنويت و ارتباط با خداوند را از دیگر ویژگی های امام خمینی(ره)‌ دانست و گفت: راز عظمت شخصیت امام را باید در معنویت و در تهذیب نفس و تقوای ایشان جست وجو کرد؛ عبادتها، دعاها، قرآن خواندن ها، زیارت ها، توسل ها البته چند عنصر دیگر نیز در زندگی ایشان نقش اساسی داشت که می توان توجه به کسب علم و برنامه ریزی دقیق را از آن جمله برشمرد.

حجت الاسلام فردسی پور افزود: همانطور كه انسانها به لحاظ مادي نيازهاي جسماني دارند، به لحاظ روحي نيز نيازهايي دارند که از جمله آرامش و سلامت روح است زيرا در سايه آرامش مي توانند به رشد و كمال، اهداف عالي و سجاياي اخلاقي برسند.

وی با اشاره به اینکه دعا و نماز اموری مانند اضطراب، افسردگي، نگراني و ترس را كه زمينه ساز بسياري از بيماري هاي روحي است، برطرف مي كند، ابراز کرد: این کار همان چيزي است كه در قرآن كريم مي فرمايد: الَّأَ بذكْرِ اللَّـهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلُوبُ. بنابراین، هرچه بيشتر به ساحت نوراني نماز و نيايش پناه ببريم، در روح و جان خود، آرامش و اطمينان بيشتري را احساس خواهيم كرد.

معاون تبليغ حوزه علمیه خراسان، روحانيت را ادامه دهنده وظيفه و رسالت انبيا برشمرد و خاطرنشان كرد: همانگونه كه انبياء به دنبال ايجاد زمينه اي براي حاكميت جهان بيني توحيدي و ايجاد حيات طيبه بودند، مهمترين وظيفه روحانيت نيز ايفاي همين رسالت است.

وی در بخش ديگري از سخنان خود طلاب را به جدي‌گرفتن درس و بحث علمي توصيه كردو در اين خصوص گفت: شرط تأثيرگذاري در جامعه، افزايش سواد و ارتقاء نصاب علمي است؛ اگر درس و مباحثه علمي و ذهن هاي فعال با تقوا، همراه شوند، قطعاً جامعه علمي و مذهبي ما كه روحانيت ناميده مي شود، آينده اي به مراتب بهتر از امروز خواهد داشت.

معاون تبلیغ حوزه علمیه خراسان افزود: بر همین اساس، امام بزرگوار كه در نصاب كامل علمي قرار داشت، توانست مبارزه و حركت عظيم انقلاب را به ثمر برساند.

وی همه طلاب جوان را به تقوا و ورع و عبادت و انس با قرآن و دعا توصيه مؤكد كرد و یادآور شد: بدانيد اين مسير بيشتر از تبليغ زباني نيازمند تبليغ عملي است و ابتدا بايد از خودمان آغاز كنيم.

گفتنی است، در پایان این نشست ازبرترین های مسابقه انس با شهدا در مدرسه علمیه حاج شیخ کاشمر تجلیل شد./۹۳۴/د103/ب1

ارسال نظرات