۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۳
کد خبر: ۵۶۰۶۴۹
آیت الله حسینی بوشهری:

تکیه اعتکاف بر دستگاه های دولتی نباشد

نایب رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه تکیه اعتکاف نباید بر دستگاه های دولتی باشد، گفت: این مراسم معنوی را هر چه بیشتر باید به دور از تشریفات و ظاهرنمایی های دستگاه های دولتی نگه داشت و آن را به صورت کاملاً مردمی برگزار کرد.
آیت الله حسینی بوشهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری در آیین تجلیل از شورای علمی و شورای سیاست گذاری پنجمین جشنواره علمی ادبی هنری اعتکاف که عصر امروز در سالن جلسات جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد، با اشاره به این که دین اسلام ابعاد مختلفی همچون بعد سیاسی، اجتماعی، فردی، اقتصادی و غیره دارد، گفت: اگر شخصی به بعضی اضلاع آن بپردازد و به برخی دیگر نپردازد، انسانی ناقص خواهد بود و به کمال نخواهد رسید.

آیت الله بوشهری ادامه داد: انسان زمانی کامل می شود که به همه ابعاد دین بپردازد و گوهر وجودی خویش را بدین وسیله درخشان سازد.

وی با اشاره به این که  بعد اجتماعی در دین اسلام بسیار مورد تأکید قرار گرفته است، اظهار داشت: آرمان های انقلاب اسلامی همچون ظلم ستیزی، آزادی خواهی و غیره بر اساس یک حرکت اجتماعی شکل گرفت که خمیر مایه این حرکت پشتوانه معنوی بود.

آیت الله حسینی بوشهری خاطرنشان کرد: امام راحل با پشتوانه معنوی که داشتند، مردم را آگاه ساختند و سخن ایشان بر دل ها نشست و اگرچه زمان برد، اما در نهایت به پیروزی رسید.

نایب رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که اعتکاف و تهذیب نفس برای همگان نیازمند است، ابراز داشت: مدتی به گوشه ای رفتن و به تهذیب نفس پرداختن در سیره همه انبیای الهی به چشم می هخوارد، بر این اساس اگر انسان ها گاهی به تهذیب نفس نپردازند و از جامعه فاصله نگیرند، غرور و تکبر در وجودشان نهادینه خواهد شد و دیگر در کارهای شان موفق نمی شوند.

وی با تأکید بر این که اعتکاف لازمه لاینفک انقلاب اسلامی است، بیان کرد: این پشتوانه معنوی سبب می شود تا تکبر افراد کم شود و با مدتی درون گرایی تواضع را در خود تقویت کنند.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان این که شورای سیاست گذاری پنجمین جشنواره علمی ادبی هنری اعتکاف همه ساله زحمات بسیاری را در زمینه اعتکاف متحمل می شوند، عنوان کرد: طبق گزارشات ارائه شده ما در هر سال شاهد رشد کمی چشمگیری بوده ایم و امیدواریم که به لحاظ کیفی نیز شاهد همین رشد باشیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: امروزه جذب جوانان مملکت که مورد هجمه های خطرناک دشمن هستند به مراسم معنوی اعتکاف و جدا ساختن آن ها از فضای مجازی و آوردن شان به مسجد برای اعتکاف کار بسیار دشواری است که این شورا به خوبی توانسته در این زمینه فعالیت کند.

وی افزود: باید در نظر داشته باشیم که آسیب های موجود در هر سال را به خوبی بدانیم و سعی کنیم مراسم های اعتکاف در سال های بعد را از آن آسیب ها بزداییم.

آیت الله حسینی بوشهری در پایان با بیان این که تکیه اعتکاف نباید بر دستگاه های دولتی باشد، اظهار داشت: این مراسم معنوی را هر چه بیشتر باید به دور از تشریفات و ظاهرنمایی های دستگاه های دولتی نگه داشت و آن را به صورت کاملاً مردمی برگزار کرد./841/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات