۲۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۵
کد خبر: ۵۶۰۵۹۷
عضو هیأت علمی دانشگاه باقر العلوم:

چشم دوختن مسؤولان به خارج دستاورد‌ی برای کشور نداشته است

حجت الاسلام والمسلمین بهروزی‌لک گفت: متأسفانه در تحریم‌های اقتصادی اخیر به واسطه عدم باور مسؤولان اجرایی کشور به توان داخلی و چشم‌داشت آنها به کمک‌های خارجی، دستاورد‌های قابل توجهی عاید کشور نشده است.
بهروزی لک

حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا بهروزیلک، عضو هیأت علمی دانشگاه باقر العلوم(ع) در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، بیان داشت: همان طور که رهبر معظم انقلاب در سخنرانی خود در مشهد مقدس فرمودند؛ نامگذاری سالها جریانی سمبلیک و نمادین نیست، بلکه این نامگذاریها کارکردی عملی در کشور و جامعه دارد.

حجت الاسلام والمسلمین بهروزی‌لک ابراز داشت: بیتردید بر اساس نظریه ولایت فقیه یکی از وظایف و مسؤولیتهای رهبری در نظام اسلامی ایران تعیین سیاستهای کلان کشور است، رهبر معظم انقلاب با نامگذاری سالها در صدد تعیین چراغ راهی است تا جامعه به سمت و سوی تحقق اهداف والای انقلاب هدایت شود.

عضو هیأت علمی دانشگاه باقر العلوم(ع) با بیان این که چندین سال است که نامگذاری سالها بر محوریت مسائل اقتصادی و اتکا بر توان داخلی انتخاب میشود، تصریح کرد: از آنجایی که جمهوری اسلامی ایران در برابر هجمههای فراوان اقتصادی و تحریمهای ظالمانه آمریکایی و ایادیش قرار دارد، معظمله سال 97 را سال حمایت از کالای ایرانی نامگذاری کردهاند تا از این طریق نقشه شوم دشمنان را خنثی کنند.

وی خاطرنشان کرد: چهل سال از آغاز انقلاب اسلامی ایران میگذرد، از همان روزهای آغازین انقلاب اسلامی ایران تا به امروز هجمههای دشمنان علیه این نظام اسلامی وجود داشته است اما به همت مردم ایران و هدایتگری رهبر معظم انقلاب موفقیتهای چشمگیری نصیب کشور شده است.

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: متأسفانه در تحریمهای اقتصادی اخیر به واسطه عدم باور مسؤولان اجرایی کشور به توان داخلی و چشمداشت آنها به کمکهای خارجی، دستاوردهای قابل توجهی عاید کشور نشده است.

وی عنوان کرد: امیدواریم با نامگذاری سال به «حمایت از کالای ایرانی» از یک سو نگاه مسؤولان به ویژه مسؤولان اجرایی نسبت به تولیدات داخلی اصلاح شود و از سوی دیگر روحیه جدیدی به بدنه اقتصاد کشور تزریق شود.

استاد حوزه علمیه با تأکید بر این که مردم و مسؤولان مخاطبان شعار سال هستند، اظهار داشت: بیتردید رفتار مصرف کنندگان در تهیه کالا بسیار مهم است. این که آحاد مردم چه کالایی را خریداری کنند و از چه کالایی حمایت کنند، میتواند نقش بزرگی در تحقق شعار سال داشته باشد.

وی با بیان این که اقتصاد بر پایه عرضه و تقاضا نهاده شده است، ابراز داشت: در صورتی که مردم نیازهای خود را با خرید کالای ایرانی برطرف سازند، عرضه کالای ایرانی نیز افزایش خواهد یافت و افزایش عرضه نیز رابطه مستقیمی با افزایش اشتغال دارد.

حجت الاسلام والمسلمین بهروزی‌لک تصریح کرد: متأسفانه گاهی اوقات شاهد تجمل‌گرایی و رفاه زدگی برخی دولتمردان هستیم، در حالی که دولت به عنوان مدیر و هدایت کننده جامعه با تصمیمات صحیح و کلان میتواند حمایتهای بسیار خوبی از تولیدکنندگان داخلی انجام دهد./878/ت۳۰۲/ق

ارسال نظرات