۲۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۲
کد خبر: ۵۶۰۵۶۵
نماینده مجلس شورای اسلامی:

استفاده از ظرفیت های کشور تحریم دشمن را بی اثر می کند

خالقی تأکید کرد: چنانچه مسؤولان از ظرفیت‌های موجود در کشور بهره‌گیری کنند، به راحتی خواهیم توانست تحریم‌های ظالمانه اقتصادی را پشت سر گذاشته و آنها را ناکارآمد کنیم.
بشیر خالقی

بشیر خالقی، نماینده مردم خلخال در مجلس شورای اسلامی در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، بیان داشت: رهبر معظم انقلاب با مشاهده و رصد مشکلات موجود در کشور و منطقه، همه ساله نامی برای سال جدید انتخاب میکنند تا مردم و مسؤولان با یاری یکدیگر بتوانند بر مشکلات موجود در کشور فائق آیند.

وی با بیان این که شعارهای سالانه برای پیمودن صحیح مسیر انقلاب نامگذاری میشوند، اظهار داشت: مردم مسلمان و شریف ایران با اهداف والایی انقلاب کردهاند و تا تحقق آن اهداف از هیچ تلاشی دریغ نخواهند کرد.

نماینده مردم خلخال در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران امروزه با تهدیدهای فراوانی از سوی دشمنان قسم خورده خود مواجه است که تحریمها و فشارهای اقتصادی از جمله آن تهدیدها به شمار میآید.

وی خاطرنشان کرد: همه به خوبی میدانیم که کشور ما از منابع طبیعی سرشار و استعداد و توان بالایی برخوردار است. چنانچه مسؤولان از ظرفیتهای موجود در کشور بهرهگیری کنند، به راحتی خواهیم توانست تحریمهای ظالمانه اقتصادی را پشت سر گذاشته و آنها را ناکارآمد کنیم.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان با تأکید بر این که حمایت از کالای ایرانی یکی از مهمترین ابزار شکوفاسازی اقتصاد کشور است، عنوان کرد: همان طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند در راستای تحقق شعار سال هر یک از مردم و مسؤولان وظایفی دارند، به همین جهت باید تمام تلاش خود را برای تحقق این مهم به کار گیرند.  

وی افزود: ملت شریف ایران هیچ مشکلی در حمایت از کالای داخلی ندارند، اما به شرطی که تولیدکنندگان داخلی نیز به مصرف کنندگان احترام بگذارند و کیفیت کالاهای تولیدی خود را بالا ببرند به طوری که کالاهای ایرانی قابلیت رقابت با کالاهای مشابه خارجی را داشته باشند.  

این نماینده مجلس با بیان این که با پرداخت وامهای بالای20 درصد تولید کنندگان نمیتوانند کالایی با کیفیت و ارزان تولید کنند، گفت: دولت موظف است با پرداخت وامهایی با بهره کم کارخانههای ورشکسته را احیا کند تا از یک سو تولید کالای داخلی افزایش یابد و از سوی دیگر منجر به افزایش اشتغال شود.

وی اظهار داشت: مبارزه جدی با قاچاق کالا و جلوگیری از واردات کالاهای غیر ضروری از دیگر وظایف دولت در حمایت از کالای داخلی است.

خالقی در پایان ابراز داشت: چهل سال از پیروزی انقلاب اسلامی ایران میگذرد و دشمنان جمهوری اسلامی ایران نیز از همه راهها برای براندازی نظام اسلامی ایران استفاده کردهاند. اگر ما میخواهیم به چنین کشورهایی وابسته نباشیم و بر روی پای خود بایستیم، باید از توان داخلی حمایت کرده و به جوانان مستعد داخلی اعتماد کنیم./878/ت۳۰۲/ق

ارسال نظرات