۲۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۲
کد خبر: ۵۶۰۵۵۱
به مدت سه روز در مازندران؛

گردهمایی معاونان تبلیغ حوزه های علمیه برگزار می شود

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران از برگزاری گردهمایی معاونان تبلیغ حوزه های علمیه در بابلسر خبر داد.
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران

حجت الاسلام لطیف صادقی، معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری از برگزاری گردهمایی معاونان تبلیغ سراسر کشور در استان خبر داد.

وی با بیان این که این گردهمایی سه روزه از 15 تا 17 اردیبهشت ماه در مجتمع فرهنگی کوثر بابلسر برگزار خواهد شد، افزود: در این گردهمایی مسؤولان معاونت تبلیغ و آموزش های کابردی حوزه علمیه قم نیز حضور دارند.

حجت الاسلام لطیفی با اشاره به این که تاکنون همه نشست ها و گردهمایی های معاونان تبلیغ تنها در قم برگزار می شد، خاطرنشان کرد: نخستین میزبانی گردهمایی معاونان تبلیغ کشور بر عهده مازندران است.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران، بررسی آسیب های اجتماعی و ارائه راهکارهای لازم به منظور رفع این آسیب ها، کاربردی کردن و به روز رسانی تبلیغ دین، پرداختن به نیازهای اجتماعی و بررسی راهکارهای مناسب از قبیل ازدواج آسان و بررسی طرح حبل المتین و بینات از جمله محورهای قبل بررسی در این همایش سه روزه عنوان کرد.

وی با بیان این که معاونان تبلیغ استان های کشور در این گردهمایی سه روزه گزارشی از آخرین وضعیت تبلیغی، فرهنگی و اجتماعی استان خود ارائه خواهند داد، تصریح کرد: در این سه روز ضمن بررسی آسیب ها و مشکلات فرهنگی و تبلیغی استان ها، راهکارهای مناسب برای رفع این مشکلات ارائه خواهد شد.

حجت الاسلام صادقی تقویت بنیان های دینی در جامعه، ارائه راهکارهای لازم به منظور فعال تر کردن مساجد، بررسی چالش های پیش روی جهان اسلام، ضرورت ارتباط با نهادهای فرهنگی و همچنین تشکیل قرارگاه فرهنگی واحد در کشور به ویژه در امر تبلیغ را از جمله دیگر محورهای همایش سه روزه معاونان تبلیغ استان های کشور عنوان کرد.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز نیازمند مدیریت جهادی در امر تبلیغ دین هستیم، تصریح کرد: در شرایطی که دشمن از همه توان خود برای ضربه زدن به دین و اعتقادات مذهبی مردم استفاده می کند، ضرورت بهره گیری از ابزارهای مناسب به منظور تبلیغ دین ضروری است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که در حال حاضر آسیب های اجتماعی و فرهنگی بسیاری در جامعه وجود دارد که نیازمند برنامه ریزی و هدفگذاری مشخص است، خاطرنشان کرد: مبلغان دینی در مقابله با هجمه ها و آسیب های اجتماعی و فرهنگی نقش بسیار محوری دارند.

حجت الاسلام صادقی همچنین به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان سال حمایت از کالای ایرانی اشاره کرد و گفت: مبلغان دینی به عنوان پرچم داران تبلیغ دین در جامعه نقش محوری در تحقق شعار سال بر عهده دارند که در این گردهمایی نیز به راهکارهای اجرایی تحقق شعار سال پرداخته خواهد شد./۹۵۰/ت303/ب1

ارسال نظرات