۱۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۴
کد خبر: ۵۶۰۴۸۲

حضور پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در نمایشگاه بین المللی کتاب تونس

نمایشگاه بین‌المللی کتاب تونس (۲۰۱۸) صبح دیروز با شعار "بخوانیم، تا دوبار زندگی کنیم "(نقرأ، لنعیش مرّتین)" در پایتخت این کشور افتتاح شد.
تونس

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی(ایسکا) نمایشگاه بین المللی کتاب تونس با شعار«نقرا لنعیش مرتین» با حضور جمعی از مهمانان؛ از جمله وزیر فرهنگ تونس و الجزایر و سفیر کشورمان دکتر بروجردی و شیخ راشد غنوشی رهبر حزب النهضه افتتاح شد. پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی نیز برای اولین بار در این نمایشگاه حضور دارد.

لازم به ذکر است نمایشگاه بین‌المللی کتاب تونس (2018) صبح دیروز با شعار "بخوانیم، تا و بار زندگی کنیم (نقرأ، لنعیش مرّتین)" در پایتخت این کشور افتتاح شد..

در مراسم افتتاح "راشد الغنوشی" رهبر حزب  النهضة، "محمد زین العابدین" وزیر فرهنگ تونس و "عزالدین المهیوبی" وزیر فرهنگ الجزایر حضور داشتند.

در این نمایشگاه، از جمهوری اسلامی ایران پنج مرکز "انتشارات مجمع جهانی اهل‌بیت"، "انتشارات مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی"، "رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در تونس"، "پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم" و "مؤسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران" شرکت دارند.

هیأت اعزامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی به نمایشگاه بین المللی تونس پس از ورود به این کشور در روز ۱۵ فروردین، بلافاصله در محل رایزنی حضور یافتند و پس از بازدید از بخشهای مختلف رایزنی در جلسه ای دو ساعته درباره مهم ترین زمینه های همکاری با آقای اسدی موحد، رایزن فرهنگی کشورمان به گفتگو پرداختند. هیأت اعزامی پژوهشگاه سپس با دعوت حجت الاسلام والمسلمین دکتر بروجردی سفیر کشورمان در محل سفارت با ایشان ملاقات نموده و راهکارهای استفاده حداکثری از  فرصت حضور در نمایشگاه  توسط طرفین مورد بررسی قرار گرفت.

گفتنی است، اعضای هیأت اعزامی پژوهشگاه به تونس که از مهمترین برنامه های آنان شرکت فعال در نمایشگاه بین المللی کتاب تونس و تعامل با مسئولین غرفه ها و اندیشمندان سایر کشورهای شرکت کننده در نمایشگاه است، آقایان دکتر مختارشیخ حسینی، عضو هیأت علمی، محمد باقر انصاری، مدیر نشر و آقای فرید بختیاری، کارشناس نشر پژوهشگاه می باشند./925/ د 103/ش

ارسال نظرات