۱۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۰
کد خبر: ۵۶۰۴۷۰

همایش استانی پژوهش های قرآنی در مراغه برگزار شد

یازدهمین دوره همایش استانی پژوهش های قرآن کریم با محوریت موضوع استکبارستیزی از دیدگاه قرآن و اهل بیت در دانشکده علوم قرآنی مراغه برگزار شد.
حجت الاسلام حمید محمدی راد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام حمید محمدی راد، دبیر یازدهمین دوره همایش استانی پژوهش های قرآن کریم امروز در آیین اختتامیه این همایش در مراغه اظهار داشت: برگزاری مسابقات و همایش های قرآنی از برکات نظام اسلامی در راستای ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه است.

وی با اشاره به استقبال اندیشمندان و پژوهشگران حوزه علوم قرآنی از این رویداد پژوهشی در استان گفت: استکبارستیزی در قرآن کریم، استکبارستیزی در سیرۀ معصومین (ع) و استکبارستیزی در گفتمان انقلاب اسلامی سه محور کلی یازدهمین همایش بین‌المللی پژوهش‌های قرآنی بوده است.

حجت الاسلام محمدی‌راد با اشاره به این‌که استانی شدن همایش های مربوط به پژوهش‌های قرآنی موجب افزایش چشمگیر میزان مقالات ارائه شده به دبیرخانه شده است، خاطرنشان کرد: بخش پژوهش با عنایت به تأکید رهبر معظم انقلاب در خصوص توجه به مفاهیم عمیق قرآنی، به همایش های بین المللی قرآن کریم افزوده شده است.

امام جمعه موقت مراغه با بیان این‌که هم اکنون همایش استانی پژوهش های قرآن کریم به صورت متمرکز در استان ها در حال برگزاری است، گفت: امسال دانشکده علوم قرآنی شهرستان مراغه به عنوان تنها دانشکده تخصصی فعال در علوم قرآنی شمال غرب کشور متولی برگزاری یازدهمین دوره در استان بوده است.

وی با بیان این‌که تاکنون 700 دانشجو از دانشکده علوم قرآنی مراغه فارغ التحصیل شده و 300 دانشجو نیز در حال تحصیل هستند، تصریح کرد: این دانشکده در سال 1373 با پذیرش 10 دانشجو در رشته تربیت معلم قرآن فعالیت خود را آغاز و از سال 1381 در رشته های تفسیر و علوم قرآن به صورت متمرکز دانشجو پذیرش می کند.

حجت الاسلام محمدی‌راد در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر این‌که تمسک به آموزه های قرآن و اهل بیت نجات بخش جامعه بشری از معضلات است، اظهار داشت: بی‌شک شناخت قرآن کریم به عنوان نعمتی بزرگ برای بشریت، رسالتی مهم بر عهده علما و جامعه اسلامی است./935/پ204/ب1

ارسال نظرات