۱۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۳
کد خبر: ۵۶۰۴۶۱
استاندار قم:

موانع فرودگاه و متروی قم برطرف شده است

استاندار قم از رشد ۸ درصدی ورود زائران به شهر قم خبر داد و گفت: بیش از ۱۲میلیون و ۸۰۰ هزار نفر در ایام نوروز وارد شهر قم شده اند.
استاندار قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سید مهدی صادقی استاندار قم در حاشیه دیدار با حضرات آیات علوی گرگانی و نوری همدانی با اشاره به خدمات ارائه شده در ایام نوروز عنوان کرد: هر ساله برای پذیرایی از زائران حضرت معصومه(س)، دو ماه قبل از عید نوروز ستاد تسهیلات استانی راه اندازی می شود و امسال نیز همین کار انجام شد.

وی افزود: فعالیت های ستاد تسهیلات نوروزی در قالب 13 کارگروه صورت گرفت و تمهیدات لازم برای خدمت رسانی به زائران انجام شد و بنابر ارزیابی های انجام شده میزان رضایتمندی از این خدمات رو به رشد بوده است.

استاندار قم تصریح کرد: امسال تعداد زائران و مسافرانی که به شهر قم وارد شدند، با رشد 8 درصدی همراه بود و بیش از 12 میلیون و 800 هزار نفر به شهر قم وارد شدند و 3 میلیون خودرو از شریان های اصلی استان عبور کردند.

صادقی با بیان دستاوردهای سال گذشته استان قم در بخش اشتغال زایی عنوان کرد: سال گذشته بیش از 8 هزار شغل رسمی در استان ایجاد شد و 136 طرح و پروژه از طریق ارائه تسهیلات و سرمایه در گردش به چرخه کار و تولید وارد شدند و 630میلیارد تومان کمک هزینه به این واحدها تزریق شد.

وی ادامه داد: در دو مقطع هفته دولت و دهه فجر در سال گذشته بیش از 350 پروژه با هزینه ای بالغ بر 943 میلیارد تومان به بهره برداری رسید و امسال نیز با توجه به شعار سال، حمایت از کالای ایرانی را در دستور کار خود قرار داده ایم.

استاندار قم تأکید کرد: یکی از مشکلات موجود در استان، بحث خشکسالی و کمبود آب است که در سال های اخیر تلاش کرده ایم این مشکل را با مدیریت تقاضا و تغییر الگوی کشت در بخش کشاورزی رفع کنیم که توانستیم 150 میلیون متر مکعب مصرف آب در بخش کشاورزی را کاهش دهیم.

وی ابراز کرد: یکی دیگر از نگرانی های ما این است که 30 درصد استان قم را بیابان تشکیل داده است که بخشی از آن شرایط بحرانی دارد که برای بیابان زدایی روش هایی مانند کاشت نهال های کم آب بر را در دستور کار قرار داده ایم.

صادقی در پایان خاطرنشان کرد: موانع فرودگاه، قطار سریع السیر تهران، قم اصفهان، کمربندی قم و مترو برطرف شده است و ان شاءالله در سال جاری شاهد آغاز ساخت این پروژه های بزرگ خواهیم بود و همچنین بیمارستان هزار تختخوابی نیز در دستور ساخت قرار گرفته است که می تواند قم را به قطب پزشکی در منطقه تبدیل کند./872/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات