۱۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۵
کد خبر: ۵۶۰۴۳۴
تحلیلگر مسائل بین الملل:

حضور بیش از دو هزار تفنگدار آمریکایی نقض حاکمیت سوریه است

تحلیلگر مسائل بین الملل حضور بیش از دو هزار تفنگدار نیروی دریایی آمریکا در سوریه را نقض حاکمیت این کشور بیان کرد و گفت: این نیروها برای آموزش گروهک های تروریستی و کمک به ‌آنها است.
هانی زاده

حسن هانی زاده، تحلیلگر مسائل بین الملل، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به نشست اخیر رؤسای جمهور ایران، ترکیه و روسیه و دستاوردهای آن اظهار داشت: بیانیه پایانی نشست سه جانبه گویای آن است که هر سه کشور در صدد پایان بخشی به بحران سوریه هستند.

تحلیلگر مسائل بین الملل با بیان اینکه امروزه وضعیت سوریه در مقایسه با گذشته در عرصه های نظامی و سیاسی بهتر شده است، تصریح کرد: سوریه از حضور نیروهای ترکیه در خاکش، حضور بیش از دو هزار تفنگدار نیروی دریایی آمریکا و وجود 130 گروهک تروریستی رنج می برد.

معاون سیاسی شبکه جهانی الاهواز با اشاره به اینکه دو گردان از ارتش ترکیه در منبج و عفرین و اطراف ادلب مستقر شده اند، خاطرنشان کرد: ترکیه تلاش دارد بخش هایی از سوریه را به بهانه مقابله با حضور کردهای سوری در مرزهای مشترک سوری ترکی اشغال کند.

هانی زاده حضور بیش از دو هزار تفنگدار نیروی دریایی آمریکا در سوریه را نقض حاکمیت این کشور بیان کرد و گفت: این نیروها برای آموزش گروهک های تروریستی و کمک های لجستیکی به گروه هایی همچون جیش الاسلام، جبهه النصره، فیلق الرحمان و ارتش آزادی بخش است.

وی با بیان اینکه گروهک های تروریستی حاضر در سوریه اعتقادی به مذاکرات سیاسی و دستاوردهای چنین مذاکرتی ندارند، خاطرنشان کرد: این گروه ها از طریق گسترش ناامنی تلاش دارند تا حضور دائمی شان در سوریه را تثبیت کنند؛ از این رو اخیرا میان مقامات آمریکایی و سعودی درباره حضور نیروهای آمریکایی در سویه اختلاف نظر پیش آمده است.

تحلیلگر مسائل بین الملل ادامه داد: رییس جمهور آمریکا اعلام کرده است که عربستان باید هزینه حضور تفنگداران دریایی آمریکا در سوریه را که چهار میلیارد دلار است، پرداخت کند.

وی گفت: عربستان پذیرفته است که 4 هزار میلیارد دلار در اختیار آمریکا قرار دهد./9456/ت303/ب1

ارسال نظرات