۱۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۹
کد خبر: ۵۶۰۴۲۵
تولیت مدرسه علمیه امام رضا مطرح کرد؛

شاخصه‌های دوست واقعی از نگاه امیرمومنان

تولیت مدرسه علمیه امام رضا(ع) با اشاره به شاخصه‌های دوست واقعی از نگاه امیرمومنان علی(ع)، گفت: دوست واقعی در هنگام سختی‎ها و پس از مرگ به دوستش وفادار است.
رشاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر رشاد تولیت مدرسه علمیه امام رضا(ع)، امروز پیش از آغاز درس خارج فقه که در همین حوزه علمیه برگزار شد، گفت: در سه وضعیت صداقت در دوستی مشخص می‌شود.

وی افزود: اگر کسی که ادعای دوستی دارد در این سه نقطه حق دوستی را ادا نکند معلوم می‌شود در دوست داشتن خود صداقت ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین رشاد با استناد به کلام امیرمومنان علی(ع) که می‌فرمایند: دوست واقعی صداقت خود را در گرفتاری دوستش نشان می‌دهد، ابراز کرد: حضرت می‌فرمایند: زمانی که گرفتاری و نکبت برای فرد پیش می‌آید اگر دوستش به یاری او بشتابد و در رفع گرفتاری‌اش اقدام کند او دوست واقعی است.

تولیت مدرسه علمیه امام رضا(ع) با بیان اینکه دوست خوب اجازه نمی‌دهد کسی در غیاب دوستش بدگویی کند، اظهار داشت: حضرت می‌فرمایند: دوست خوب زمانی که در جمعی قرار می‌گیرد که از دوستش بد می‌گویند، یا نمی‌شنود و یا اینکه از او دفاع می‌کند حتی اگر کسانی به او حمله کنند، اما در قبال این غیبت و بدگویی افراطی که از برادر و دوست صدیقش می‌زنند صادقانه از او دفاع می‌کند.

رییس شورای حوزه علمیه استان تهران در پایان با اشاره به سومین شاخصه دوست خوب، خاطرنشان کرد: دوست خوب پس از فوت رفیقش در مقام تشییع حاضر می‌شود و پس از مرگ نیز از او یاد می‌کند و خیرات انجام می‌دهد. چنین شخصی به مرام دوستی و صداقت ملتزم و پاینبد است و کسانی که دارای چنین شاخصه‌هایی باشند دوستان حقیقی هستند./813/پ202/ب1

ارسال نظرات