۱۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۳
کد خبر: ۵۶۰۴۱۸
در درس خارج مطرح شد؛

توضیحات آیت الله مکارم شیرازی درباره حواشی ایجاد شده در زمینه طب اسلامی

حضرت آیت الله مکارم شیرازی توضیحاتی درباره حواشی ایجاده شده در زمینه دیدار اخیر خود با وزیر بهداشت و مسأله طب اسلامی ارائه کرد.
حضرت آیت الله مکارم شیرازی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید امروز در ابتدای درس خارج خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، توضیحاتی درباره حواشی ایجاده شده در زمینه دیدار اخیر خود با وزیر بهداشت و مسأله طب اسلامی ارائه کرد.

وی افزود: حقیقت این است که در دیدار با وزیر بهداشت مطلب لازمی درباره طب اسلامی عرض کردم که مطابق معمول از سوی برخی تحریف و سبب سوء تفاهم شد، واقع مسأله این است که ما مجموعه ای درباره تمام دردها، درمان ها و داروها به نام طب اسلامی نداریم.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم تأکید کرد: اشاراتی در قرآن مجید و اشارات بیشتری در روایات اسلامی به مسائل مربوط به پیشگیری از بیماری ها و درمان دردها شده که بسیار قابل استفاده است اما آن را نمی توان به صورت یک علم با تمام جزئیات آن مطرح کرد.

وی ادامه داد: این اشارات قابل استفاده هستند البته بسیاری از روایات آن از مرسلات به شمار می روند، از سوی دیگر عده ای از نام طب اسلامی برای منافع خود سود جویی کرده و مشکلاتی برای جهان اسلام فراهم کرده اند که وظیفه ما جلوگیری از آن است.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که باید در برابر مسائل خلافی که وارد اسلام می شود باید ایستاد، ابراز داشت: طبی به نام طب سنتی داریم که مجموعه کاملی از پیشگیری ها، دردها و درمان ها است مانند آنچه که در قانون بوعلی سینا آمده که در 8 جلد به چاپ رسیده است.

وی عنوان کرد: چنین طبی که حاصل هزاران سال تجربیات بشر است را نمی توان انکار کرد و گفت هرچه مثلا در قانون بوعلی سینا وجود دارد باطل است، هنوز بسیاری از مطالب طب سنتی راه گشا است اما اگر کسانی می خواهند با این طب سنتی بیماران را درمان کنند باید دوره ببینند نه این که هر عطاری با یک مشت داروی گیاهی مغازه خود را مطب قرار دهد و به درمان بیماران بپردازد که کاری خطرناک است؛ امیدواریم که عزیزان در این مسائل دقت کافی داشته باشند./1323/

ارسال نظرات