۱۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۷
کد خبر: ۵۶۰۴۱۷
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان:

پیامبر مبلغ و امام، حافظ تمامیت دین است

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه پیامبر مبلغ و امام، حافظ تمامیت دین است، گفت: در میان ادیان آسمانی اسلام کامل‌ترین دین است و هیچ عذری در قیامت در عدم پذیرش اسلام پذیرفته نیست.
استاد انصاریان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان مفسر قرآن کریم، امروز در حسینیه همدانی‌ها به سخنرانی پرداخت و با اشاره به رسالت انبیا و ائمه اطهار(ع)، گفت: ابلاغ دین الهی بزرگ‌ترین و مهم‌ترین رسالت پیامبران بوده است.

وی در ادامه با بیان اینکه پیامبر خاتم(ص) در طول 23 سال به ابلاغ دین خدا پرداختند، تصریح کرد: پیامبراکرم در واپسین روزهای عمر مبارکشان اکمال دین اسلام و اتمام حجت بر انسان‌ها را اعلام کردند از این رو در قیامت هیچ عذر و بهانه‌ای برای کسی پذیرفته نمی‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان ادامه داد: کسی در قیامت نمی‌تواند در محضر خداوند چنین بیان کند که اگر پیامبری فرستاده بودی تا دین مورد تایید را به ما ابلاغ کند ما ایمان می‌آوردیم و این چنین دچار انحراف، طغیان، گناه و بی دینی نمی‌شدیم.

مفسر قرآن کریم مهمترین وظیفه نبوت ابلاغ دین و صیانت از آن را از وظایف امامت دانست و اظهار داشت: گاهی پیامبراکرم(ص) در کوچه‌ها راه می‌رفتند و با صدای بلند همه انسانهای عالم را مورد خطاب قرار می‌دادند و آنان را به دین مبین اسلام دعوت می‌کردند بنابراین دین اسلام تنها اختصاص به یک دوران و زمان مشخص ندارد و به همه ادوار اختصاص دارد.

استاد حوزه علمیه با استناد به کلام امیرمومنان علی(ع) که فرمودند: پیامبر اکرم طبیب دوره گردی بود که خود به دنبال بیمار می‌رفتند و منتظر نمی‌ماندند تا مردم به ایشان مراجعه کنند، گفت: مهمترین دغدغه پیامبراکرم(ص) رفع بیماری عملی، روحی و فکری مردم بود.

وی با طرح این پرسش که پیامبر(ص) با سختی و رنج دین اسالم را ابلاغ کردند بنابراین چرا خداوند امام را به عنوان جانشین ایشان قرار داد، پاسخ داد: پیامبر مبلغ دین بودند اما خداوند امام را محافظ دین قرار دادند تا پس از پیامبراکرم دین محفوظ بماند.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان ادامه داد: امام وظیفه دارد پس از پیامبر از دین صیانت کند تا در دین جابجایی ایجاد نشود و یا در پوشش اسلامی بودن دین جدیدی شکل نگیرد بنابراین اگر نتواند این مهم را به جمیع مردم بگوید قادر است به تک تک مردم این مهم را بیان ‌کند تا اسلام حقیقی محفوظ بماند بنابراین خداوند به واسطه پیامبراکرم و امامان معصوم حجت را بر همه مردم تمام کرده است.

این خطیب مشهور با تاکید براینکه اسلام راهی برای نجات از بدی‌ها و فسادها است، گفت: پیامبر به واسطه اسلام مردم را از امور فساد آور پرهیز دادند و با تبلیغ دین خواستند مردم به سعادت دست یابند برهمین اساس اگر نفس، قلب و روح انسان دین را بپذیرد و به آن عمل کند به طور قطع با تزکیه نفس، روح و قلب روبرو خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه دین را باید با دینی که امام بیان می‌کند، سنجید، تصریح کرد: امروز برخی برای خرید کالا دنبال اجناس برند و مارک‌دار هستند تا لباس مارک معروف بپوشند برای همین در پیدا کردن این کالا کلی وقت می‌گذارند بنابراین عقل می‌طلبد که برای یافتن دین حقیقی انسان جستجو کند و دین کامل را بیابد.

استاد حوزه علمیه با تاکید براینکه اسلام دین و برند آسمانی و الهی است، خاطرنشان کرد: اگر کسی به دنبال کسب دین واقعی نرود خودش مقصر و در قیامت بازخواست خواهد شد./813/پ202/ب1

ارسال نظرات