۱۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۴
کد خبر: ۵۶۰۳۵۴
خبرهای کوتاه از بازار نشر؛

از نشست خبر "عیدانه کتاب" تا انتشار کتاب "رنجنامه"

بررسی سومین عیدانه کتاب با حضور اصحاب رسانه، انتشار «بازی‌های محلی ایران برای کودکان و نوجوانان» و کتاب «رنجنامه، رساله‌ای در رنج بشر» از عناوین اخبار کوتاه بازار کتاب هستند.
خبرهایی کوتاه از بازار نشر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، بررسی سومین عیدانه کتاب با حضور اصحاب رسانه، انتشار «بازی‌های محلی ایران برای کودکان و نوجوانان» و  کتاب «رنجنامه، رساله‌ای در رنج بشر» از عناوین اخبار کوتاه بازار کتاب هستند.

بررسی سومین عیدانه کتاب با حضور اصحاب رسانه

نشست خبری طرح «عیدانه کتاب» یکشنبه 19 فروردین‌ماه برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری رسا، نشست خبری طرح «عیدانه کتاب» فردا (یکشنبه 19 فروردین‌ماه) با حضور اصحاب رسانه در سرای اهل قلم  برپا می‌شود.

علاقمندان برای حضور در نشست خبری سومین «عیدانه کتاب» می‌توانند یکشنبه( 19 فروردین ماه) ساعت 11 و 30 دقیقه به سرای اهل قلم واقع در خيابان انقلاب اسلامی، خيابان فلسطين جنوبی، كوچه خواجه نصير، شماره ۲ مراجعه کنند.

«بازی‌های محلی ایران برای کودکان و نوجوانان» بازنشر شد

 «بازی‌های محلی ایران برای کودکان و نوجوانان» اثر فاطمه بدرطالعی با تصویرگری رودابه خائف و ویرایش جدید وارد بازار کتاب شد.

بازی‌های پرتحرک، ‌بازی‌های آرام و کم تحرک، بازی‌های خانوادگی بخش‌های مختلف این کتاب‌اند که به آموزش بازی‌هایی همچون گردوبازی، دست‌رشته، بالابلندی، نجات، گُل بازی، هُب،‌ دوزبازی، یک مرغ دارم، دستمال و... برای گروه‌های مختلف سنی «الف»، «ب» و «ج» (5 تا 12 سال)‌ می‌پردازند.

در مقدمه‌ این کتاب آمده است: «آموختن هنر هم‌زیستی همراه بازی و تفریح به کودکان، باعث می‌شود کودکان بیاموزند که با افراد کوچک‌تر، ضعیف‌تر و قوی‌تر از خود چه رفتاری داشته باشند. احترام به قوانین و درک و فهم آن، سبب بالا رفتن آگاهی آن‌ها در آینده می‌شود.»

در ادامه این مقدمه می‌خوانیم: «کتاب حاضر، یک اثر تحقیقی و پژوهشی نیست. کتابی ساده است که کودکان و نوجوانان می‌توانند با استفاده از آن،‌ اوقات فراغت خود را با شادی و سلامتی پر کنند. در این کتاب سعی شده است نوع بازی، ‌متناسب با جا و مکان،‌ خانه‌ها و آپارتمان‌ها،‌ مهدکودک‌ها، دبستان‌ها،‌ پارک‌ها و حتی فضای کوچک اتومبیل‌ها باشد.»

این اثر در 76 صفحه و با قیمت 7هزار و 700 تومان قابل خریداری از فروشگاه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از سراسر کشور است.

گفتنی است «بازی‌های محلی ایران برای کودکان و نوجوانان» برای اولین بار در سال 1382 منتشر شد و اکنون در ششمین چاپ خود با ویرایش، قطع و طراحی‌های جدید وارد بازار نشر شده است.

کتاب «رنجنامه، رساله‌ای در رنج بشر» نقد و بررسی می‌شود

 نشست نقد و بررسی کتاب «رنجنامه، رساله‌ای در رنج بشر» نوشته مهدی سالاری نسب روز سه‌شنبه ۲۱ فروردین در مرکز فرهنگی شهر کتاب برگزار می‌شود.

کتاب «رنجنامه، رساله‌ای در رنج بشر» نوشته مهدی سالاری نسب در قالب یکی از نشست های هفتگی شهر کتاب، روز سه شنبه ۲۱ فروردین در مرکز فرهنگی شهر کتاب مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرد.

چرا انسان در رنج آفریده شده است؟ چرا زمانی فرا نمی‌رسد که رنجی نباشد؟ رنج واقعی‌ترین امر یا ملموس‌ترین واقعیت هستی‌ست و موجب تمامی کنش‌ها و واکنش‌های جسمانی و روحانی آدمی. رنج اصلی‌ترین مساله زندگی بشر است، زخمی کهنه اما همیشه تازه. واقعیتی که بیش از هر چیز دیگر چهره‌ واقعی عالم را نشان می‌دهد. کسی که رنج می‌برد نمی‌تواند هستی را هیچ بینگارد آن‌کس که هستی را هیچ بینگارد از رنج هستی رسته گرچه اسیر نیستی شده است.

کتاب «رنجنامه، رساله‌ای در رنج بشر » نوشته‌ مهدی سالاری‌نسب به تازگی توسط انتشارات نیلوفر منتشر شده است. نویسنده در این کتاب به این پرسش پاسخ می‌دهد که آیا ممکن است در یک رنجنامه بشارتی نیز نهفته باشد؟ برنامه نقد این کتاب با حضور و سخنرانی مالک حسینی، غلامرضا خاکی، ارسطو میرانی و نویسنده اثر همراه خواهد بود.

نشست هفتگی شهرکتاب با محوریت نقد این کتاب، روز سه‌شنبه ۲۱ فروردین از ساعت 16 و 30 دقیقه در مرکز فرهنگی شهر کتاب واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر (بخارست)، نبش کوچه سوم برگزار می‌شود./۹۹۸/پ ۲۰۴/ش

ارسال نظرات