۱۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۰
کد خبر: ۵۶۰۲۴۸
امام جمعه پردیسان:

اجرای اقتصاد مقاومتی عامل پیشرفت کشور است

حجت الاسلام والمسلمین قوامی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته پردیسان به تشریح هنرهای انقلاب اسلامی در طول ۴۰ سال گذشته پرداخت.
قوامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین صمصام الدین قوامی، امام جمعه پردیسان در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه پردیسان با اشاره مناسبت‌های این هفته به اظهار داشت: در هفته هنر انقلاب اسلامی و سلامت، شهادت شهید صیاد شیرازی و سید شهیدان اهل‌قلم وجود دارد، کسی که روایت فتح با صدای گرم او مکرر از تلویزیون پخش می‌شد.

وی هنر شهادت را دلیل پیشرفت‌های نظام اسلامی دانست و بیان کرد: 25سال از شهادت شهید آوینی گذشته است؛ اما هم‌چنان فتوحات نظام اسلامی ادامه دارد، اولین هنر در انقلاب اسلامی شهادت است، به تعبیر امام خمینی(ره) شهادت هنر مردان خداست، شهدایی همچون شهدای دفاع مقدس، شهدای گمنام، شهدای هسته‌ای و عزیزانی که به دست دراویش به شهادت رسیدند حاصل این هنر بزرگ هستند، لذا هنر شهادت است که نظام را به این‌جا رسانده است.

امام جمعه پردیسان با تأکید بر این‌که اقتصاد مقاومتی عامل پیشرفت اقتصادی کشور است، گفت: یکی دیگر از هنرهای انقلاب اسلامی، اقتصاد مقاومتی است، این هنر انقلاب اسلامی است که کشوری مانند ایران 40سال تحریم شده باشد و به اذعان خود غربی‌ها اقتصاد آن به شکل شگفت‌آوری روبه رشد باشد، نه‌تنها نظام اسلامی زمین‌گیر نشد که دشمنان خود را زمین‌گیر کرده است.

وی درباره پیشرفت علمی کشور بیان کرد: دیگر هنر انقلاب اسلامی به روایت اسکوپوس که یک سازمان علمی در جهان است؛ در این 40سال شتاب علمی در ایران انقلابی رتبه نخست جهان را دارد که با مقالات علمی دانشمندان حاصل شده است.

حجت الاسلام والمسلمین قوامی با اشاره به این‌که انقلاب اسلامی 20سال امید به زندگی مردم را افزایش داد، تصریح کرد: بیست سال امید به زندگی مردم ایران در این 40سال اضافه شد، زمان انقلاب اسلامی امید به زندگی بین 45سال تا 52سال بوده است که اکنون به 76سال رسیده و در حال افزایش است.

وی افزود: حال دشمنان مدام مردم ایران را افسرده بخوانند، چگونه افسرده هستند؛ درحالی‌که امیدبه‌زندگی مردم روز به روز در حال رشد است، اگر آینده را تباه ببینند به‌گونه‌ای که فضای مجازی می‌بیند پس نباید امید به زندگی داشته باشند، امید به زندگی در آمریکا، اسرائیل و آل سعود به اذعان خودشان خیلی از ایران پایین‌تر است.

امام جمعه پردیسان اعتقاد به امام زمان(عج) و سخنان امید‌دهنده رهبر معظم انقلاب را از دلایل افزایش امید به زندگی مردم ایران دانست و بیان کرد: اعتقاد به امام زمان(عج) امید دهنده است، آخر این تونل روشن است، داشتن رهبری که دائما امید می‌دهد، هنر انقلاب اسلامی است، روحانیتی که مداوم امید می‌دهند و آینده را برای ملت خود روشن تصویر می‌کند و در نتیجه مردم امیدوار می‌شوند.

وی ادامه داد: از دیگر علل امید دهنده به مردم مسأله بهداشت است، فردا روز جهانی بهداشت است و هرسال شعاری می‌دهند که شعار سال گذشته آنها محو کردن افسردگی بوده است و این به معنی افسردگی جهان است، برخلاف ملت شاداب، امیدوار و انقلابی ایران که مطمئن به سمت آینده‌ای ترسیم شده از قبل در حال پیشروی است.

حجت الاسلام والمسلمین قوامی وجود سلامتی و امکانات بهداشت را برای همه مردم ضروری دانست و ابراز داشت: «سلامتی برای همه» شعار امسال سازمان بهداشت است، گفته‌اند هیچ‌کس نباید برای سلامتی خود هزینه کند که سخن پسندیده‌ای است، تأمین پزشکان کشور وظیفه ملت نیست بلکه دولت بایستی آنها را تأمین کند، ملت به پرداخت مالیات آنها را تحصیل کرده بار آورد.

وی حفظ تمامیت ارضی کشور را از دیگر هنرهای انقلاب اسلامی دانست و گفت: از دیگر هنرهای نظام اسلامی حفظ تمامیت ارضی کشور است، برخلاف شاهان نالایق گذشته که هرکدام مقداری از زمین‌های ایران را بخشیده‌اند، ملت انقلابی ایران با هنر شهادت از سرزمین خود محافظت کردند.

امام جمعه پردیسان در ادامه افزود: نظام اسلامی ایران اکنون از تمام سرزمین‌های اسلامی حفاظت می‌کند،  آیا این هنر انقلاب اسلامی نیست که با وجود این‌همه درگیری در سراسر جهان اکنون اسماعیل هنیه که یک رهبر سنی مذهب است به رهبر معظم انقلاب نامه بنویسد و برای ادامه مسیر کسب تکلیف کند.

وی رمز موفقیت در برابر استکبار را مقاومت دانست و تأکید کرد: یکی دیگر از هنرهای بزرگ مردم انقلابی مقاومت است، قیام بایستی به مقاومت برسد؛ چراکه نشستن بعد قیام دیگر مقاومت نیست، حال این هلال مقاومت که برخی به آن هلال شیعی می‌گویند، جهان را به مقاومت در برابر نظام سلطه تشویق می‌کند، هنر جبهه مقاومت این است که اکنون پشت دروازه‌های بیت‌المقدس رسیده است.

حجت الاسلام والمسلمین قوامی با اشاره به تهدید آمریکا مبنی بر خروج از برجام بیان کرد: 20فروردین جشن هسته‌ای است که سالروز غنی‌سازی اورانیوم 20درصد است؛ اما متأسفانه این جشن را با برجام تلخ کردند، اخیرا دشمن تهدید به خروج از برجام کرده‌ است، اگر از برجام خارج شوند دوباره فردو و دیگر مراکز هسته‌ای برقرار می‌شود.

وی برگزاری انتخابات در کشور را یک رفراندوم بزرگ دانست و گفت: هنر مردم‌سالاری دینی کجای دنیا رواج دارد، سال گذشته در انتخابات ریاست جمهوری 40 میلیون به دو روحانی رأی دادند، می‌گویند مردم از روحانیت برگشته‌اند؛ پس 40میلیون رأی به دو روحانی نشانه‌ چیست، خود این انتخابات یک رفراندوم بزرگ است که هرساله در کشور برگزار می‌شود.

امام جمعه پردیسان در پایان افزود: نتیجه انتخابات ایران را مردم تعیین می‌کنند آنهم با ارقامی که کشورهای مدعی دموکراسی مانند فرانسه و آمریکا در خواب هم نمی‌توانند تصور کنند./۸۷۶/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات