۱۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۷
کد خبر: ۵۶۰۲۳۹
امام جمعه ایلام:

ایجاد اشتغال برای جوانان عامل اصلی نشاط جامعه است

امام جمعه ایلام گفت: ایجاد اشتغال برای میلیون‌ها جوان بیکار از اجرای کنسرت‌ها ضروری‌تر است و رفع تنگناها و مشکلات معیشتی مهم و ضروری است.
لطفی

به گزارش خبرگزاری رسا در ایلام، حجت الاسلام والمسلمین محمدنقی لطفی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه ایلام اظهار داشت: تولیدکنندگان با بالا بردن کیفیت کالای داخلی زمینه رقابت را ایجاد کنند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: استفاده از کالای ایرانی سبب پویایی و بالندگی اقتصاد کشور خواهد شد و عامل اصلی عبور از مشکلات اقتصادی است.

وی ادامه داد: مصرف کالای ایرانی در عرصه‌های مختلف باید به فرهنگ عمومی تبدیل شود، دولت باید با فراهم کردن فعالیت بنگاه‌های تولیدی چرخه اقتصاد را از توقف خارج و زمینه اشتغال جوانان را آماده و سرعت بخشد.

امام جمعه ایلام اضافه کرد: متاسفانه در اثر ورود بی‌رویه کالاهای خارجی آنهم از طریق قاچاق بزرگ‌ترین ضربه را به اقتصاد کشور وارد آورد و عامل اصلی در تعطیلی کارخانجات صنعتی و بنگاه‌های تولیدی کشور شده است.

حجت الاسلام والمسلمین لطفی تصریح کرد: دوشیدن رژیم عربستان از سوی رییس جمهور آمریکا به بهانه حضور نظامی در سوریه رسوایی بزرگی برای حاکمان خاین رژیم آل سعود است.

خطیب جمعه ایلام گفت: رژیم عربستان سعودی حامی اصلی و شریک جنایت‌های بیشمار رژیم صهیونیستی و خاین به آرمان‌های فلسطین است. این رژیم فاسد با باج دادن و تحریک رژیم‌های آمریکا و صهیونیستی در صدد تشکیل جبهه عربی - غربی علیه ایران و محور مقاومت است.

وی ادامه داد: رژیم آل سعود درصدد است تا ایران را دشمن اعراب معرفی کند تا با این رویه حاشیه امنی برای رژیم غاصب صهیونیستی ایجاد کند در حالی که تنها حامی واقعی مردم مظلوم فلسطین رهبر معظم انقلاب و دولت و ملت بزرگ ایران اسلامی است.

حجت الاسلام والمسلمین لطفی تصریح کرد: ترامپ با درخواست چهار میلیارد دلار از رژیم سعودی برای حضور نظامی در سوریه در صدد توطئه آفرینی است.نیروهای مسلح آمریکا در زمان حاکمیت گروهک داعش بر بخشی از کشور عراق و سرزمین سوریه تدارک‌چی و حامی واقعی تکفیری‌ها علیه ملت‌های عراق و سوریه بود و تکفیری‌های داعش با سلاح مدرن آمریکا و غربی‌ها مردم را با بدترین وضع قتل عام کردند.

خطیب جمعه ایلام گفت: اعتماد به نفس و خودباوری مهم‌ترین عامل در تحقق آرمان‌های امام و رهبری در 40 سالگی انقلاب است. رهبر فرزانه انقلاب در اجتماع بزرگ زائران حرم رضوی فرمودند خودباوری و اعتماد به نفس یکی از شعارهای تحقق یافته انقلاب اسلامی است.

وی ادامه داد: این شعار مهم و راهبردی در عرصه‌های مختلف فناوری هسته‌ای، نانو، دانش پزشکی، ساخت موشک، دانش هوا فضا، و ... به معنی کلمه از سوی دانشمندان متعهد و انقلابی محقق شد.

خطیب جمعه ایلام گفت: شکست پروژه داعش در عراق و سوریه و همچنین ناکامی رژیم فاسد و کودک کش آل سعود در جنگ سه ساله یمن عامل اصلی در یاوه گویی‌ و رجزخوانی ولیعهد تازه کار و بی تجربه عربستان سعودی علیه ملت ایران است.

وی ادامه داد: شکست‌های پی در پی رژیم سعودی در سیاست‌های منطقه‌ای به ویژه در سوریه و جنگ بی نتیجه یمن حاکمان سعودی را بر آن داشت که با فرافکنی و عربده کشی سرپوشی بر شکست‌های خود بگذارند.

خطیب جمعه ایلام گفت: ایجاد اشتغال برای میلیون‌ها جوان بیکار از اجرای کنسرت‌ها ضروری‌تر است و رفع تنگناها و مشکلات معیشتی مهم و ضروری است.

وی در پایان گفت: چرا برخی با فرافکنی و حاشیه‌سازی در صدد به فراموشی سپردن شعار سال و طرح مسایل غیر ضروری در کشور هستند. عامل اصلی سرور و شادمانی و نشاط جامعه، ایجاد اشتغال برای جوانان بیکار آن است./۸۷۹/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات