۱۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۰
کد خبر: ۵۶۰۱۴۴
آیت‌الله سبحانی:

توسعه فعالیت‌های قرآنی وجهه بین‌المللی جمهوری اسلامی را تقویت می‌کند

حضرت ‌آیت الله سبحانی گفت: توسعه فعالیت‌های قرآنی از طریق برگزاری مسابقات بین‌المللی، وجهه جمهوری اسلامی را در سطح جهان تقویت می‌کند.
دیدار رئیس سازمان اوقاف با مراجع تقلید دیدار نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف با مراجع تقلید

به گزارش خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله جعفر سبحانی امروز در جمع رئیس و معاونان سازمان اوقاف با اشاره به لزوم توسعه فعالیت‌های فرهنگی با محوریت مبانی دینی اظهار کرد: بقاع متبرکه ظرفیت خوبی برای گسترش احکام اسلامی و معارف دینی هستند و حضور روحانیون در این اماکن، اهمیت فراوانی دارد.

وی افزود: امامزادگان وسیله تبلیغ دین در زمان حیات و ممات خویش بوده‌اند و امروز، وظیفه ما بهره‌برداری کامل از بقاع متبرکه است.

این مرجع تقلید با بیان اینکه وهابیت از ظرفیت شهرهای مکه و مدینه برای تبلیغ افکار خود استفاده می‌کنند گفت: شیعیان ظرفیت‌های بسیار بیشتری دارند چرا که در شهرهای مختلف ایران و دیگر کشورها، بقاع متبرکه فراوانی وجود دارد و می‌توان از ظرفیت آنها به خوبی استفاده کرد.

وی خواستار تبلیغ عفاف و حجاب و اقامه نماز در حرم‌های مطهر امامزادگان شد و افزود: همچنین باید با استفاده از این ظرفیت، به تبیین و تقویت پایه‌های نظام جمهوری اسلامی پرداخت.

حضرت آیت‌الله سبحانی با بیان اینکه اگر حافظان قرآن کریم در سطح کشور افزایش یابند، موجب افزایش وجهه بین‌المللی جمهوری اسلامی نیز خواهد شد خاطرنشان کرد: همچنین توجه به رشته‌های دیگر از جمله قرائت و مفاهیم نیز اهمیت بسزایی دارد و مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی در این زمینه تاثیر بالایی خواهد داشت.

این مرجع تقلید با بیان اینکه این مسئله سبب ترغیب جوانان نسبت به عمل به کلام وحی نیز خواهد شد گفت: بر این اساس باید تبلیغ چهره به چهره در بقاع متبرکه را به وسیله حضور گسترده روحانیون متخصص تقویت کرد.

وی به مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی اشاره کرد و افزود: لازم است حافظان ایرانی قرآن آنقدر افزایش یابند که در سطح بین‌المللی معروف شوند و به این ترتیب، تبلیغات سوء وهابیت و نیز نقص‌هایی که در این زمینه داریم برطرف شوند.

حضرت آیت‌الله سبحانی با بیان اینکه افراد مأنوس با قرآن، کمتر به سمت گناه سوق پیدا می‌کنند خاطرنشان کرد: حفظ و قرائت کلام وحی، اثرات روحی فراوانی دارد و به خصوص بر روی جوانان بسیار تاثیرگذار است.

مفسر قرآن کریم برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن کریم را فرصتی برای انس بیشتر با کلام خداوند دانست و گفت: علاوه بر این، وجهه نظام اسلامی هم به این وسیله تقویت خواهد شد.

وی در ادامه به افزایش سفرهای نوروزی و نیز تصادفات منجر به فوت و جراحات شدید در سطح کشور اشاره و خاطرنشان کرد: صدا و سیما و رسانه‌های دیگر نباید در این حجم نسبت به تبلیغ مسافرت اقدام کنند زیرا می‌بینیم بسیاری در جاده‌ها کشته می‌شوند و به این ترتیب سرمایه‌های انسانی ما از دست می‌روند.

آیت‌الله سبحانی ادامه داد: به جای این امر باید صله رحم و سایر معارف دینی را در سطح گسترده مورد توجه قرار دهیم./۱۳۲۳/د۱۰۳/ق

ارسال نظرات