۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۳
کد خبر: ۵۶۰۱۲۸
عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی:

ساماندهی اشتغال در گرو افزایش و حمایت از تولید داخل است

حجت الاسلام خرسند با بیان این که افزایش اشتغال در هر جامعه‌ای در گرو افزایش تولید در آن جامعه است، گفت: تولید ملی زمانی شکوفا خواهد شد که آحاد مردم ایران به مصرف کالای ایرانی رو آورند.
حجت الاسلام محمد خرسند

حجت الاسلام محمد خرسند، عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، بیان داشت: اولویت اصلی امروز جمهوری اسلامی ایران مسأله اقتصاد است و رونق اقتصادی نیز با افزایش تولید امکانپذیر خواهد بود؛ افزایش تولید میتواند به بازارها رونق بخشد، اقتصاد کشور را از رکود خارج ساخته و به افزایش اشتغال کمک کند.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی با بیان این که افزایش اشتغال در هر جامعهای در گرو افزایش تولید در آن جامعه است، اظهار داشت: تولید ملی زمانی شکوفا خواهد شد که آحاد مردم ایران به مصرف کالای ایرانی رو آورند.

وی با اشاره به ضرورت رقابت پذیر بودن محصولات داخلی، ابراز داشت: بسیاری از محصولات داخلی قابلیت رقابت با کالای مشابه خارجی را دارند اما باید توجه داشت که مصرف کالای خارجی در ایران ریشه فرهنگی دارد.

حجت الاسلام خرسند افزود: فرهنگ استفاده از کالای خارجی از دوران طاغوت در کشور ما به جا مانده است. در آن دوران در اذهان مردم ایران فرو کرده بودند که ایرانی چیزی نمیفهمد و استعدادی ندارد، از این رو باید تمام کالاهای مصرفی خود را از خارج وارد کند.

وی با تأکید بر این که نامگذاری سال به نام «حمایت از تولیدات ایرانی» بر اساس کارشناسی صورت گرفته است، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب از  ده سال گذشته سالها را بر محوریت مباحث اقتصادی از جمله اقتصاد مقاومتی پی ریزی کردهاند که این مسأله خود نشان دهنده اهمیت بالای این امر در توسعه و پیشرفت ایران اسلامی است.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی خاطرنشان کرد: تولید کنندگان ایرانی باید تمام تلاش خود را بکار گیرند تا کیفیت کالاهای خود را بالا ببرند و با نام کالای ایرانی در کشور به فروش برسانند.

وی اضافه کرد: مفهومی ندارد که برند خارجی بر روی کالاهای ایرانی نصب شود، این کار نتیجه فکر و اندیشه دوران طاغوتی است.

حجت الاسلام خرسند عنوان کرد: دولت باید با ابزارهای تشویقی و ایجاد شرایط مناسب از تولیدکنندگان داخلی حمایت کند تا کیفیت کالاهای تولید داخل ارتقا یابد./878/ت۳۰۲/ق

ارسال نظرات