۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۹
کد خبر: ۵۶۰۱۲۳
رییس مجمع نمایندگان طلاب:

مشکلات کشور تنها با تکیه بر توان داخلی حل می شود

حجت الاسلام والمسلمین حسینی‌نژاد گفت: مسؤولان و کارگزاران نظام باید توجه داشته باشند که امروزه حل مشکلات اقتصادی کشور جز از راه حمایت از تولیدات داخلی امکان پذیر نخواهد بود.
 حجت الاسلام و المسلمین حسینی نژاد

حجت الاسلام والمسلمین سید علی اکبر حسینی‌نژاد، رییس مجمع نمایندگان طلاب، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با تأکید بر ضرورت عملیاتی کردن شعار «حمایت از کالای ایرانی»، اظهار داشت: مبحث اشتغال، مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم جامعه از جمله معضلات جدی امروز کشور است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی‌نژاد ابراز داشت: هر چند که ورود سرمایه‌گذاران خارجی در کشور بسیار خوب است، اما مسؤولان و کارگزاران نظام باید توجه داشته باشند که امروزه حل مشکلات اقتصادی کشور جز از راه حمایت از تولیدات داخلی امکان پذیر نخواهد بود.

وی با بیان این که حمایت از تولیدات داخلی نیازمند اراده ملی و مدیران اجرایی است، افزود: بی‌تردید تا زمانی که اعتقاد به تولیدات داخلی در کشور به اوج خود نرسد، حجم بالای جمعیت بیکار کشور به اشتغال نخواهند رسید.

رییس مجمع نمایندگان طلاب تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب در سال‌های گذشته بار‌ها از در خطر بودن تولیدات ملی ابراز نگرانی کرده‌اند. معظم‌له در آغاز سال جاری نیز بر ضرورت حمایت از کالای ایرانی تأکید کردند.

وی با بیان این که افزایش اشتغال یکی از ثمرات حمایت از کالای ایرانی است، خاطرنشان کرد: مردم زمانی به کالای ایرانی احترام خواهند گذاشت که نهادی بر کیفیت کالاهای داخلی نظارت جدی داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی‌نژاد ادامه داد: نبود نظارت لازم و کافی بر روی تولیدات داخلی موجب شده است مردم رغبتی به تهیه کالاهای ایرانی نداشته و به دنبال تهیه برند‌های خارجی باشند.

وی با بیان این که اعتقاد و اعتماد به استعداد‌ و توان داخلی نخستین اصل در اقتصاد مقاومتی است، عنوان کرد: دریافت کمک از خارج شاید بتواند به عنوان یک حمایت باشد اما هیچ گاه نباید به صورت محض به آن اتکا کرد، همان طور که رهبر معظم انقلاب نیز فرموده است؛ با تکیه بر عصای دیگران نمی‌توان مملکت را اداره کرد.

وی ابراز داشت: اعتقاد درونی به توان داخلی و حمایت از آن، چیزی است که کشور به آن نیاز دارد. به همین جهت مسؤولان و مدیران سه قوا باید به این مهم توجه داشته باشند تا شعار سال در حد یک شعار باقی نماند./878/ت۳۰۲/ق

ارسال نظرات