۱۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۵
کد خبر: ۵۶۰۰۹۲
آیت الله سیدان:

سخنان اهل بیت سبب رشد انسان می شود

آیت الله سیدان با اشاره به اینکه سخنان اهل بیت(ع) همگی نور و دربردارنده محتواهایی رشد دهنده است، گفت: بعضی از بیانات ایشان نسبت به برخی دیگر دارای شدت و یا ضعف نورانیت هستند که این تفاوت به مناسبت موقعیت ها و یا مخاطبان است.
 آیت الله سیدان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید جعفر سیدان شامگاه چهارشنبه در جلسه درس اخلاق که در بیت وی برگزار شد با بیان روایتی از امام موسی ابن جعفر(ع) خطاب به هشام، گفت: «هر کس را خداوند سه چیز دهد او را اکرام کرده است. علمی که او را از جهل، عقلی که او را از هوا و غنایی که او را از فقر کفایت کند؛ موارد تکریم بنده توسط خداوند است».

استاد سطح عالی حوزه علمیه خراسان با اشاره به اینکه سخنان اهل بیت(ع) همگی نور و دربردارنده محتواهایی رشد دهنده است، افزود: بعضی از بیانات آنان نسبت به برخی دیگر دارای شدت و یا ضعف نورانیت هستند که این تفاوت به مناسبت موقعیت ها و یا مخاطبان است.

وی استفاده از سخنان اهل بیت(ع) را در طی مسیر تکامل دارای اثراتی بی نظیر دانست و خاطرنشان کرد: این سخنان در مسائل اعتقادی افکار ما را از اندیشه های باطل تصفیه و در مسائل عملی و رفتاری ما را از رفتار ناصحیح باز می دارند.

آیت الله سیدان با بیان اینکه لطف خداوند شأن بسیار عظیمی برای انسان دارد تصریح کرد: الطاف اشخاص مختلف بنابر جایگاه اجتماعی آنان برای ما متفاوت است. حال باید از مقایسه این دسته از افراد با مقام خداوند پی به شان الطاف الهی برد.

استاد سطح عالی حوزه علمیه خراسان با اشاره به عقل به عنوان یکی از عالی ترین نعمت های الهی افزود: عقل به عنوان نعمتی عالی انسان را از جهل و هوا نفس می رهاند و فقر او را نیز برطرف می سازد. انسان مورد لطف خداوند، انسانی عاقل، عالم و غنی است.

وی خاطرنشان کرد: در این روایت عقل در برابر جهل، علم در برابر جهل و غنی در برابر فقر آمده است./861/پ202/ب1

ارسال نظرات