۱۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۸
کد خبر: ۵۶۰۰۲۸
در جدیدترین شماره ماهنامه"فکه" می‌خوانیم؛

دلایل کندی حرکت در اقتصاد مقاومتی

مؤسسه فرهنگی هنری جنات فکه صد و هفتاد و نهمین شماره ماهنامه فکه را با پرونده ویژه شهید مدافع حرم مصطفی کرمی روانه بازار نشر کرد.
ماهنامه فکه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مؤسسه فرهنگی هنری جنات فکه، صد و هفتاد و نهمین شماره ماهنامه فرهنگی، اجتماعی، سیاسی فکه ویژه فروردین 97 را به سردبیری علی حسین‌پور منتشر کرد.

این ماهنامه در هفت بخش یادداشت‌ها، چشم‌انداز، موج بیداری، گذر از تاریخ، روایت راوی، مدافعان حریم و فکه+ سامان یافته است.

در بخش یادداشت‌ها عنوان‌های: جای خالی مادرها، آنچه بودیم؛ آنچه باشیم و دلایل کندی حرکت در اقتصاد مقاومتی چیست؟ را مطالعه می‌کنیم.

صراحت؛ عامل جریان‌سازی، دهه شصت و سال‌هایی که پشت سر گذاشتیم نیز عنوان‌های مطالب بخش چشمانداز است؛ ضمنا در بخش موج بیداری این ماهنامه عنوان وهابیت سعودی، صهیونیسم اسلامی،؟ بررسی و موضوع‌هایی همچون تا چهل سالگی، ترور علامه دهر، برگزاری رفراندوم در کردستان و پل گریم را چه کسی کشت؟ نیز در بخش گذر از تاریخ واکاوی شده است.

همچنین در بخش روایت روای موضوعاتی همچون: جای دست خدا، چند و چون بسیج اقشاری، روزی روزگاری، فتح آسمان، هلو عین و قبیله در آسمان را مطالعه می‌کنیم و عنوان سوسنگرد، روز آزادی نیز در بخش یادمان به چشم می‌خورد.

 مثل چمران، پدر، پسر، برادر، برادرم مصطفی و آقای مهندس نیز عنوان بخش مدافعان حرم است و همچنین عنوان‌های شبیخون غیور اصلی و پیشخوان هم در بخش فکه + آورده شده است.

دلایل کندی حرکت در اقتصاد مقاومتی

اقتصاد مقاومتی، اقتصادی است که در شرایط دشواری، تهدید و دشمنی به اهداف خود یعنی استقلال اقتصادی، رفاه عمومی و پیشرفت برسد، از این رو یاسر سلیمانی زیر عنوان «دلایل کندی حرکت در مسیر اقتصاد مقاومتی چیست؟» چنین آورده است:

یکی از ابعاد اصلی نیل به اقتصاد مقاومتی، توجه به مشکلات اقتصادی داخلی است باید گفت، رفتار نامناسب عوامل اقتصادی داخلی یعنی مصرف کنندگان، تولیدکنندگان و مسؤولان موجبات ناکارآمدی را فراهم کرده و بستر مناسبی برای اثربخشی تهدیدات خارجی مانند تحریم‌ها ایجاد می‌کنند و مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان به صورت نسبی و برخی مسؤولان، رفتاری از خود نشان داده‌اند که دشمنان را به تحقق اهداف عملیاتی و غایی‌شان امیدوار کرده است.

دشمنان کشور با تکیه بر مشکلات اقتصادی داخلی به دنبال این هستند که اقتصاد ایران با تورم، بیکاری و کمبود دسترسی به کالا مواجهه شده و در نتیجه، ناآرامی‌های اجتماعی، شورش و در واقع یک مدل انقلاب در داخل ایران اتفاق بیفتد تا در نهایت به تغییر رفتار و ساختار منجر شود.

بنابراین، توجه به مشکلات اقتصادی داخلی و تلاش جهت رفع آنها باید محور تلاش مسؤولان، متولیان تولید و اقشار مختلف مردم قرار بگیرد و در این میان ضعف مدیریتی به عنوان عامل مهم در نیل به اقتصاد مقاومتی باید مرتفع شود. امید دشمنان به ضعف‌های داخلی در سطوح مختلف است که می‌تواند سیاست‌های اقتصادی خصمانه آنها مانند تحریم را کارآمد و موثر سازد.

وهابیت سعودی همان صهیونیسم اسلامی است

صهیونیست‌ها در ابتدای قران بیستم و از طریق استعمار انگلیس برای پیشبرد منافعشان دو مذهب انحرافی به نام‌های وهابیت و بهائیت را در خاورمیانه راه انداختند؛ اما با پیروزی انقلاب اسلامی ایران بهایت به محاق رفت؛ ولی در عربستان سعودی وهابیت روز به روز قدرتمندتر شده و کمر به خدمت صهیونیسم بسته است، از این رو مهدی طاهری زیر عنوان «وهابیت سعودی؛ صهیونیسم اسلامی» به شرح تاریخچه تشکیل، آرمان‌ها و و اهداف صهیونیسم و وهابیت پرداخته و در بخشی از نوشتار چنین آورده است:

روشن است که مصداق تام و تمام تفکر صهیونیسم اسلامی، حاکمیت وهابی رژیم سعودی است. حکومتی که با تکیه بر قدرت انگلیس و جاسوسان یهودی انگلیسی چون ادوارد لورنس و مستر همفر شکل گرفته و کوچک‌ترین مخالفت با جبهه استکبار جهانی نمی‌تواند داشته باشد و آنها به طور کامل در خدمت منافع قدرت‌های طاغوتی‌اند و در طور حکومت خود هیچ قدمی بدون اجازه آنها و خارج از زمینی که آنها طراحی کرده‌اند برنداشته‌اند.

درگیری و مقابله با نظام جمهوری اسلامی و جبهه مقاومت بارزترین ویژگی سیاست خارجی عربستانی سعودی است. به خصوص در دهه اخیر و با پیروزی تاریخی جبهه مقاومت بر رژیم صهیونیستی، مقابله رژیم سعودی با جبهه مقاومت شدت بیشتری یافته است.

بارزترین دلیل برای صهیونیستی دانستن فرقه وهابیت و حکومت سعودی، ادبیات آرماگدونی حاکمان سعودی است که اخیرا در سخنانشان بروز یافته است.

بزرگان وهابیت و حکومت سعودی واجد تمام ویژگی‌های و اعتقادات صهیونیسم مسیحی و یهودی‌اند. اگر در گذشته تنها به این عمل می‌کردند، اکنون در زبان هم صراحتا به آن اذعان می‌کنند و سعودی‌ها این روزها مانند یهودیان افراطی صحبت کرده و از نگرانی‌هایشان نسبت به نبرد آخرالزمان سخن می‌گویند.

 گفتنی است، مؤسسه فرهنگی هنری جنات فکه، صد و هفتاد و نهمین شماره ماهنامه فکه را با قیمت ۴۰۰۰ تومان در ۷۲ صفحه منتشر کرده است./۹۹۸/ن ۶۰۲/ش

ارسال نظرات