۱۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۰
کد خبر: ۵۵۹۹۴۹
رییس ستاد اعتکاف استان بوشهر:

۶۵۰۰ نفر در ۱۶۰ مسجد استان بوشهر معتکف شدند

حجت‌الاسلام سروستانی امر معنوی اعتکاف را ذخیره‌ای برای آخرت معتکفین دانست و گفت: در اعتکاف امسال شش هزار و ۵۰۰ نفر در سطح بوشهر شرکت کردند.
حجت‌الاسلام عبدالرضا سروستانی مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، حجت‌الاسلام عبدالرضا سروستانی امروز در جمع خبرنگاران امر معنوی اعتکاف ذخیره‌ای برای آخرت معتکفین دانست و گفت: در اعتکاف امسال شش هزار و 500 نفر در سطح بوشهر شرکت کردند.

رییس ستاد اعتکاف استان بوشهر از اجرای برنامه‌های متنوع قرآنی و معرفتی در ۱۶۰ مسجد استان خبر داد و اظهار داشت: اعتکاف در سال‌های اخیر از سوی جوانان و دیگر اقشار مردم با استقبال خوبی مواجه شده است و یکی از ویژگی‌های اعتکاف این است که انسان سه روز از خود و خانه و کاشانه اش جدا می‌شود و به درگاه الهی روی می‌آورد و مشغول عبادت، تهجد و شب زنده داری و راز و نیاز و گفتگویی با خداوند می‌شود و فارغ از امور دنیایی به امور اخروی می پردازد.

وی برگزاری جلسات معرفتی، اقامه نماز جماعت سه وعده، جلسات پرسش و پاسخ و وعظ و خطابه و تصحیح قرائت نماز، برگزاری مجالس و محافل انس با قرآن کریم و ادعیه را از جمله برنامه‌های اجرا شده برای معتکفین در ایام ماه رجب امسال عنوان کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر با اشاره به طرح «با قرآن در زلال اعتکاف» از برگزاری تعداد ۷۵ محفل انس با قرآن  با همکاری اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان بوشهر خبر داد و اظهار داشت: به تمامی مساجد برنامه اعزام قاری و حافظ کل قرآن را داشتیم.

حجت‌الاسلام سروستانی همچنین از اعزام 450 روحانی در قالب کاروان مبلغان و مبلغات به ۱۶۰ مسجد معتکفین جهت حضور و پاسخ‌گویی به احکام و مسائل شرعی و بیان آموزه‌های قرآنی موضوعی و احادیث عترتی خبر داد./833/پ۲۰۴/ب۱

ارسال نظرات