۱۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۲
کد خبر: ۵۵۹۹۳۳
آیت الله سیفی مازندرانی:

سیاه نمایی برخی علیه نظام به دلیل زیاده طلبی است

استاد درس خارج حوزه علمیه قم روند دستیابی به عدالت اجتماعی از ابتدای انقلاب تا امروز را دارای مسیری مثبت ارزیابی کرد و گفت: برخی تفاوتی بین زمانی که مسؤولیت داشته‌اند و اکنون که مسؤولیت ندارند قائل نیستند.
 آیت الله سیفی مازندرانی

آیت‌الله علی اکبر سیفی مازندرانی، استاد درس خارج حوزه علمیه قم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، درباره سیاه‌نمایی برخی از مسؤولان سابق از عدالت اجتماعی، عدالت اجتماعی را از بدو انقلاب اسلامی تاکنون در مسیری مثبت ارزیابی کرد و گفت: روزهایی را به خاطر می‌آوریم که در حکومت پهلوی هیچ کس به هیچ سربازی هم نمی‌توانست اعتراض کند، همه از اشراف، اعضای ساواک و ایادی دربار وحشت داشتند چون با اشاره‌ای روزگار مردم مظلوم را سیاه می‌کردند.

وی ادامه داد: اکنون می‌بینیم که هیچ رییس اداره‌ای نمی‌تواند به کارکنان ظلم کند و امیال خود را به مرئوسان تحمیل کند؛ امروز هیچ نظامی نمی‌تواند به زیر دستان خودش ظلم کند، امروز مانند زمان طاغوت ترس و وحشتی در مردم وجود ندارد؛ هرگز مردم از مسؤولان نظام، ادارات، نظامیان هیچ ترس و وحشتی به دل ندارند.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم توضیح داد: در بین ادله می‌توان مسائل مذکور را از دلایل وجدانی دانست که اساس کار مسؤولان نظام، ظلم نیست؛ اکنون مردم با دیدن پلیس و نیروی انتظامی، سپاهی و ارتشی، احساس امنیت می‌کنند؛ البته که رهبر معظم انقلاب هم از وضعیت عدالت کاملاً راضی نیستند و خودشان اولین فردی بودند که به مقابله با حقوق‌های نجومی دستور دادند؛ اما این سیاه‌نمایی که برخی به آن می‌پردازند از واقع نشأت نمی‌گیرد.

آیت‌الله سیفی مازندرانی تصریح کرد: این‌ها که در نظام اسلامی سیاه‌نمایی می‌کنند رفتاری همانند همان طلحه و زبیر دارند که زمان رسول خدا جزو صحابه بودند، در زمان ائمه(ع) توقع ارج و قرب بیش از اندازه‌ای داشتند که ائمه (ع) نیز آنان را در حد دیگر مسلمانان می‌دیدند.

وی ادامه داد: همانند آن‌ها که ادعا داشتند از سابقون اسلام و شرکت کننده در غزوات بوده‌اند، امروز هم برخی با توجه به مسؤولیت‌هایی که پیش از این داشته‌اند فکر می‌کنند کماکان باید همان منزلت را دارا باشند و در موارد مختلف چشم همه به دهان آن‌ها باشد و انتظارات بیش از حد دارند./836/ت۳۰۲/ق

ارسال نظرات