۱۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۳
کد خبر: ۵۵۹۷۸۶
امام جمعه موقت اهواز:

گسترش فرهنگ اعتکاف از برکات انقلاب اسلامی است

امام جمعه موقت اهواز با بیان آثار فردی و اجتماعی اعتکاف، گفت: امروزه گسترش اعتکاف از برکات انقلاب اسلامی است که به عنوان یک فرهنگ در شهرها و روستاها برپا می شود.
حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده

حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن حسن زاده، امام جمعه موقت اهواز، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به اینکه اعتکاف از سیره نبوی و در آیات قرآنی جایگاه والایی دارد، خاطرنشان کرد: آن حضرت دهه آخر ماه مبارک رمضان را معتکف بودند و در فرمایشات رهبری برپایی باشکوه و گسترده اعتکاف در سطح کشور از برکات انقلاب اسلامی حساب شده است.

امام جمعه موقت اهواز با اشاره به برگزاری اعتکاف در شهرهای اندک و با حضور جمعیت بسیار کم در پیش از انقلاب اسلامی عنوان کرد: امروزه گسترش اعتکاف از برکات انقلاب اسلامی است که به عنوان یک فرهنگ در شهرها و روستاها برپا می شود.

حجت الاسلام و المسلمین حسن زاده با بیان اینکه اعتکاف آثار فردی و اجتماعی دارد، تصریح کرد: خودسازی از جمله آثار فردی اعتکاف است حال آنکه رشد معنویت، گسترش فرهنگ ارتباط با خداوند، دعا و راز و نیاز با ذات باری تعالی از آثار اجتماعی آن شمرده می شوند.

وی اظهار داشت: امروزه جمعیت اکثر معتکفان را جوانان تشکیل می دهند حال آنکه پیش از انقلاب اسلامی، مساجد جای پیرمردها بود و جوانانی جایی در مساجد نداشتند.

امام جمعه موقت اهواز بیان فضیلت ماه رجب، دعاهای ماه رجب، قرائت و آشنایی معتکفان با معارف قرآن و معرفت افزایی را وظایف مبلغان در ایام اعتکاف عنوان کرد.

حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده ولادت مولای متقیان و وفات حضرت زینب(س) را فرصت های پیش روی خطبا و مبلغان در راستای معرفت افزایی به نسل جوان و معتکفان بیان کرد./۹۴۵۶/ت۳۰۳/ب۱

ارسال نظرات