۱۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۹
کد خبر: ۵۵۹۷۸۵
امام جمعه آبادان:

اعتکاف فرصتی برای خودشناسی است

امام جمعه آبادان گفت: جوانان در اعتکاف به دنبال معنویت بیشتر و خودشناسی، تقویت باورهای دینی و درک و فهم بیشتر به ارزش های اسلام، انقلاب اسلامی و دفاع از اسلام هستند.
امام جمعه آبادان

حجت الاسلام علی ابراهیمی پور، امام جمعه آبادان، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، اعتکاف را فضایی معنوی و از برکات انقلاب اسلامی بیان کرد و گفت: تا پیش از انقلاب اعتکاف با کیفیت و کمیت امروزی برگزار نشد اما امروزه با چنین فرهنگ سازی ارزشمند تثبیت رویش های معنوی و فرهنگی انقلاب اسلامی را شاهد هستیم.

امام جمعه آبادان با بیان اینکه اکثر شرکت کنندگان در مراسم معنوی اعتکاف را جوانان تشکیل می دهند، تصریح کرد: جوانان در چنین فضایی به دنبال معنویت بیشتر و خودشناسی، تقویت باورهای دینی و درک و فهم بیشتر به ارزش های اسلام، انقلاب اسلامی و دفاع از اسلام هستند.

رییس شورای فرهنگ عمومی آبادان به خاص بودن زمان، مکان و ادعیه اعتکاف اشاره کرد و افزود: پرورش روح، صیقل شدن دل ها و نزدیکی به خداوند ثمره اعتکاف است و زمینه آشنایی با معارف دینی، انس با قرآن کریم و احادیث و ادعیه معصومین در آن فراهم می شود.

حجت الاسلام ابراهیمی پور ادامه داد: با پایان اعتکاف معنویت خاص و سرمایه بی بدیلی نصیب معتکفان می شود که حفظ و نگهداری آن با توجه به شرایط کنونی بسیار مهم خواهد بود.

وی اعتکاف را دانشگاه تربیت معنویت برشمرد و گفت: هر چه زمینه معنویت و تقوا در جوانان و جامعه تقویت یابد شاهد بصیرت بیشتر، گسترش فضای معنوی در کشور و دوری از گناه خواهیم بود ضمن اینکه مبارزه با شبیخون فرهنگی و احساس مسؤولیت در این باره بیشتر خواهد شد./۹۴۵۶/ت۳۰۳/ب۱

ارسال نظرات