۱۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۸
کد خبر: ۵۵۹۷۷۹
حجت الاسلام والمسلمین رفیعی تأکید کرد؛

ضرورت رعایت حد اعتدال بدون چشم داشت سیاسی

عضو هیأت علمی جامعه المصطفی بر ضرورت رعایت حد اعتدال بدون چشم داشت سیاسی تأکید کرد و گفت که پیام اعتدال اصیل را باید آویزه گوشمان کنیم.
رفیعی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی که مدتی است به عنوان سخنران بعثه مقام معظم رهبری در کربلای معلا حضور دارد، در جمع تعدادی از دانشجویان نخبه برخی دانشگاه های کشور، بر رعایت اعتدال بدون چشم داشت سیاسی تأکید کرد.

وی با اشاره به نامه 69 نهج البلاغه که شامل 30 توصیه امیرمؤمنان(ع) به حارث بن عبدالله همدانی است، اظهار داشت: حارث درباره افراط و تفریط مردم شکایت نزد امام علی(ع) برد و گفت که مردم به سه دسته تقسیم می شوند یا افراط گرند، یا دچار تفریط هستند و یا حد وسط این دو را رعایت می کنند.

سخنران و واعظ برجسته کشور با اشاره به پاسخ امام علی(ع) به حارث، ابراز کرد: آن حضرت فرمودند که شیعیان ما همان حد وسط هستند؛ کسانی که جلو رفته اند باید برگردند و کسانی که عقب مانده اند باید به اینها برسند و همه در یک مسیر حرکت کنند.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی با بیان اینکه رعایت حد اعتدال در عبادت، اقتصاد و سیاست ضروری است، با اشاره به آیات ابتدایی سوره حجرات تصریح کرد که جنایت های تمام جریان های انحرافی مانند داعش، تکفیریها و وهابی ها به سبب خروج از حد اعتدال است.

سخنران بعثه مقام معظم رهبری در کربلا با تصریح بر این مطلب که همواره باید پیام اعتدال اصیل را آویزه گوش خود کنیم از دانشجویان خواست که 30 توصیه امیرمؤمنان امام علی(ع) به حارث را مورد مطالعه قرار دهند و از هرگونه افراط و تفریط در فعالیت های خود پرهیز کنند./920/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات