۱۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۷
کد خبر: ۵۵۹۷۷۰
رجبی دوانی:

حقوق بشر دروغی بزرگ، برای فریب جهان است

رجبی دوانی با بیان این‌که حقوق بشر واژه‌ای است که بعد از جنگ جهانی دوم رواج یافته، آن را دروغی بزرگ برای فریب افکار عمومی جهان خواند.
دکتر رجبی دوانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، محمدعلی رجبی دوانی استاد پژوهش دانشگاه هنر در نشست تخصصی با موضوع حقوق بشر از دیدگاه امام علی (ع) که ظهر امروز در مدرسه پریزاد حرم مطهر رضوی برگزار شد، گفت: حقوق بشر دروغی بزرگ برای سرپوش گذاشتن جنایات بشری است، دولت‌های غربی برای این‌که به‌نوعی دیگر استعمار خود را رواج دهند، حقوق بشر را ایجاد کرده‌اند.

وی افزود: آمریکا تنها کشوری است که سلاح اتمی به‌ کار برده است، و بالغ‌ بر 250 هزار نفر را با سلاح اتمی نابود کرده است. نسل‌کشی عجیبی نسبت به سیاه‌پوستان به راه انداخته است. بعد همین کشور امروز مدعی و مدافع حقوق بشر است.

استاد پژوهش دانشگاه هنر خاطرنشان کرد: رژیم انگلیس در پنج قاره جهان مستعمره دارد. مردم الجزایر برای رسیدن به آزادی و استقلال خود از دولت فرانسه یک‌میلیون نفر کشته دادند، حالا اروپایی‌ها مدافع حقوق بشر شده‌اند. مردمی که برای حق آزادی خود مبارزه می‌کنند به‌راحتی تروریست خوانده می‌شوند.

دوانی در ادامه همچنین گفت: حقوق بشر و کرامت انسانی از منظر امیرالمؤمنین (ع) به دوران خلافت او بازمی‌گردد. بااینکه امامت انتصاب از طرف خداوند است و پیامبر معرفی کننده اوست، اما بعد از مرگ خلیفه سوم هنگامی‌که مردم از او خواستند رهبری جامعه را بر عهده بگیرد، حضرت خلافت را پذیرفت.

وی اظهار کرد: حضرت در دوران خلافت خود تمام مناسبات به‌ناحق را در هم‌ریخت. تلاش کرد مردم به معنویت زمان پیامبر بازگردند، ایشان با اینکه امام معصوم بود، اما به مردم اجازه داد تا اگر خلافی از ایشان دیدند، تذکر دهند./934/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات