۱۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۱
کد خبر: ۵۵۹۷۴۷
یادداشتی از استاد عابدی؛

حضرت علی(ع) بزرگ ترین معجزه رسول خدا

حضرت علی علیه السلام که بزرگترین معجزه رسول خدا صلی الله علیه و آله است، فضائل ومناقب بی شمار دارد که حقیقتا قابل احصاء و شمارش نیست.
امام علی (ع)

 صلی الله علیه و آله:

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین استاد احمد عابدی در یادداشتی کوتاه به مناسبت 13رجب سالروز میلاد مولی الموحدین امام علی(ع) به تبیین فضائل و مناقب این امام همام پرداخته است که متن کامل آن بدین شرح است:‌

 حضرت علی علیه السلام که بزرگترین معجزه رسول خدا صلی الله علیه و آله است، فضائل ومناقب بی شمار دارد که حقیقتا قابل احصاء و شمارش نیست.

در تفسیر صافی جلد اول ص 880 حدیثی نقل کرده که شخصی از حضرت علی علیه السلام سؤال کرد که با فضیلت ترین منقبت شما چیست؟ امام علی علیه السلام در پاسخ او آیه شریفه آخر سوره رعد را تلاوت کردند: «وَيَقُولُ الَّذِينَ كَفَرُوا لَسْتَ مُرْسَلًا ۚ قُلْ كَفَىٰ بِاللَّـهِ شَهِيدًا بَيْنِي وَبَيْنَكُمْ وَمَنْ عِندَهُ عِلْمُ الْكِتَابِ».


در تفسیر ابوالفتوح رازی ج 6 ص 503 می گوید: بیشتر مفسران و محدثان برآنند که این آیه شریفه درباره حضرت علی علیه السلام نازل شده است.

مضمون آیه شریفه این است که خداوند شاهد و دلیل بر نبوت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله است. زیرا خداوند آیات و معجزات را نازل کرده که دلالت بر نبوت آن حضرت دارند. و امیرالمومنین علیه السلام نیز شاهد ودلیل بر نبوت رسول خدا است زیرا حضرت علی علیه السلام براهین و ادله و استدلال بر نبوت آن حضرت می آورد.


یعنی معجزات از طرف خداوند و ادله و برهان از طرف حضرت علی علیه السلام، معجزات دلیل فعلی هستند و ادله و براهین معجزات قولی هستند. و این مهمترین فضیلت حضرت علی علیه السلام است که اقامه براهین بر نبوت بدست و زبان و بیان آن امام بزرگوار است.
 

ارسال نظرات