۱۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۴
کد خبر: ۵۵۹۷۱۸
امام جمعه ایلام:

حمایت از کالای ایرانی یکی از مولفه‌های تحقق اقتصاد مقاومتی است

امام جمعه ایلام گفت: حمایت از کالای ایرانی بسیار فراتر از ترجیح و خرید محصول وطنی است، در حقیقت در این نام تعصب به خرید ساخت ایران و اشاعه و ترویج برای ایجاد فضا و وجهه مثبت برای ساخت ایران پر رنگ تر است.
لطفی

به گزارش خبرگزاری رسا در ایلام، حجت الاسلام والمسلمین محمدنقی لطفی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، امروز در خطبه های نماز جمعه در مسجد جامع این شهر اظهار داشت: حمایت از کالاهای ایرانی یکی از مولفه‌های تحقق اقتصاد مقاومتی و عاملی اساسی در برون رفت از مشکلات اقتصادی کشور است.

نماینده ولی فقیه در استان ایلام گفت: حمایت از کالای ایرانی بسیار فراتر از ترجیح و خرید محصول وطنی است، در حقیقت در این نام تعصب به خرید ساخت ایران و اشاعه و ترویج برای ایجاد فضا و وجهه مثبت برای ساخت ایران پر رنگ تر است.

وی ادامه داد: اصولا نامگذاری سال‌ها که یکی از ابتکارات رهبر فرزانه انقلاب است از اندیشه سرشار و نگاه فاخر فرهنگی معظم له سرچشمه می‌گیرد، نام سال‌ها عمدتا و با لذات خمیرمایه فرهنگی و فرهنگ‌ساز دارد و از سوی علاقه مندان به فرهنگ انقلاب مشتاقانه پی‌جویی می‌شود تا جایی که محکی برای تطابق  نبض فکری مشتاقان با منظومه اندیشه راقی رهبر حکیم انقلاب است.

امام جمعه ایلام اضافه کرد: برخی عناوین خالص فرهنگ را نشانه می‌گیرند، مانند سال پیامبر اعظم (ص) برخی فرهنگ مضاعف مانند فرهنگ حکمرانی مانند سال پاسخگویی مسؤولان و یا فرهنگ کار، مانند سال وجدان کار و انضباط اجتماعی و البته اکثریت سال‌ها با درون‌ مایه فرهنگ اقتصادی تعریف شده است.

حجت الاسلام والمسلمین لطفی تصریح کرد: در 10 سال اخیر به جز سال 94 که با عنوان سال دولت و ملت، همدلی و همزبانی نامگذاری شد، 9 سال دیگر و همچنین امسال عناوینی در حوزه فرهنگ اقتصاد، فرهنگ مدیریت و فرهنگ مصرف به خود گرفتند.

نماینده ولی فقیه در استان ایلام گفت: امسال نیز به نام حمایت از کالای ایرانی نامیده شد. انگشت اشاره همه این نام‌ها نیز مخاطبی به وسعت ایران از جمله مسؤولین و کارگزاران و هم مردم و توده‌ها دارد.

وی ادامه داد: در واقع برای هر فرد ایرانی این نام‌ها مسؤولیتی را به همراه می‌آورد، این اسامی محدود به یک سال نیست، بلکه در یکسال به علت فضا و اتمسفر موجود و لحاظ متغیرهای استراتژیک و توجه به زوایا و جوانب دیگر، دست بالای اولویت‌های رهبری را نشان می‌دهد.

امام جمعه ایلام اضافه کرد: مهم‌ اینکه این موضوع بایستی در تدوین سیاست‌های کلی تا اجرای خاصه در مقاطع بلند مدت و میان مدت جای خود را باز کند و البته رفتار و کنش و واکنش‌ بنده اجتماعی مردم را نیز متاثر کرده است و در همان راستا جهت داده و داخل در سبک زندگی‌شان شود .

حجت الاسلام والمسلمین لطفی تصریح کرد: با توجه به نامگذاری امسال اجمالا چند نکته مطمح نظر قرار گیرد، اول همچنان که رهبر فرزانه انقلاب با نگاه جامع خود بارها تاکید فرموده‌اند جبهه اقتصادی اصلی‌ترین جبهه تخاصم و تقابل دشمنان علیه نظام اسلامی است.

نماینده ولی فقیه در استان ایلام گفت: واضح است تمام تلاش دشمن باز کردن جبهه‌های متعدد و البته وسیع و تلاش جهت برهم زدن اولویت‌ها و نظم و نظام فکری ما و عدم تخصیص بهینه منابع و توان درونی به اولویت‌های حقیقی است.

وی ادامه داد: بنا براین رهبر حکیم انقلاب با درایت همیشگی و بدون معطل ماندن در زمین‌ بازی بدخواهان دین و میهن و درگیر شدن در جبهه‌های مصنوعی یا با اولویت کمتر، جبهه واقعی دشمن و مختصات آن را شناسایی کرده و چندین سال است بر این تنگه نهیب بر می‌آورند، پس مراقبت و مواظبت ویژه لازم است.

خطیب جمعه ایلام در بخش دیگری از سخنانش گفت: اعتکاف برنامه‌ای مهم و اساسی برای مقابله با تهاجم فرهنگی بیگانگان و از رویش‌های انقلاب اسلامی است، اعتکاف و روزه‌داری در ایام البیض دارای مصلحت و حکمت‌های فراوان است.

وی ادامه داد: ایجاد زمینه مناسب برای تفکر و اندیشه و خردورزی، فراهم آمدن زمینه توبه و بازگشت، فراهم شدن فرصت نیایش، برپایی نماز و تلاوت قرآن، به دست آمدن دوره‌های کوتاه برای محاسبه نفس و خودسازی که حداقل سه روز طول می‌کشد و انسان را از حاکمیت شیطان و نفس اماره و غریزه‌های طغیانگر و عادت‌ها و اشتغال‌های معمول زندگی آزاد می‌سازد./۸۷۹/د۱۰۳/ب۱

ارسال نظرات