۱۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۲
کد خبر: ۵۵۹۷۱۰
استاد حوزه:

احیای امر به معروف ناهنجاری‌های جامعه را رفع می‌کند

سخنران آستان کریمه اهل‌بیت(س) با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر هدایت و دلسوزی همگانی است‌، گفت: اگر این فریضه الهی را در جامعه احیا کنیم بسیاری از ناهنجاری‌های جامعه رفع می‌شود.
حجت الاسلام ماندگاری

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدمهدی ماندگاری در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر با اشاره به اینکه در روز قیامت فقط خداوند متعال حاکم خواهد بود، اظهار کرد: عمل به دستورات دینی از جمله اقامه نماز راهکاری برای ارتباط با این حاکم توانمند و مقتدر است.

وی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر هدایت و دلسوزی همگانی است‌، اضافه کرد: اگر این فریضه الهی را در جامعه احیا کنیم بسیاری از ناهنجاری‌های جامعه رفع می‌شود.

این سخنران آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) گفت: اگر ما باطن تولی و تبری را داشته باشیم در حقیقت با تیم خدا و پیغمبر همرنگ خواهیم شد؛ اهل بیت(ع) حیا، عفت، احسان و نیکوکاری را دوست دارند به همین علت اگر بتوانیم به سمت آموزه‌های مورد نظر آن‌ها حرکت کنیم به صورت ویژه مورد عنایت قرار می‌گیریم.

وی با تاکید بر اینکه اختیارات انسان محدود است، مطرح کرد: هر چند انسان اختیاراتی دارد اما خداوند متعال نیز قضای الهی را درنظر گرفته و اجازه نمی‌دهد انسان از همه خطوط قرمز عبور کند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ماندگاری از «مدبرالیل والنهار» بودن به‌عنوان ویژگی برجسته خداوند متعال یاد کرد و ادامه داد: خداوند متعال برای هر کار خود علت مشخصی دارد و هر چیزی را به علتی مشخص خلق کرده است و هیچ فردی نمی‌تواند منکر تدبیر الهی شود.

وی با اشاره به اینکه انسان مأمور به تدبیر و انجام وظیفه است، مطرح کرد: بر اساس روایات دینی برای رسیدن به کمال باید با نگاه به دستورات دینی امور مختلف زندگی خود را دنبال کنیم تا بتوانیم به کمال مورد نظر خداوند متعال برسیم.

این استاد حوزه علمیه رسیدن به نتیجه در هر عرصه‌ای را نیازمند تدبیر و عنایت خداوند متعال دانست و اظهار کرد: اکنون برخی اسباب اصلی رسیدن به نتیجه را رها کرده و فقط به دنبال مستحبات و دعاها هستند درحالی‌که رسیدن به هر نتیجه‌ای نیازمند تلاش و کوشش است.

وی با بیان اینکه رهبر انقلاب اسلامی و امام زمان(عج) نسبت به جوانان نگاهی ویژه دارند، گفت: جوانان نیز باید در امور مختلف زندگی به جایگاه اصلی خود توجه داشته باشند و تلاش کنند تا بتوانند به موفقیت موردنظر برسند. /۹۲۴/د۱۰۳/ج

ارسال نظرات