۰۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۸
کد خبر: ۵۵۹۶۳۲

نگاهی بر نشریات آستان قدس رضوی

انتشار هجدهمین شماره نشریه «میقات الرضا» و چهارمین شماره ماهنامه «اندیشه‌نامه» و چاپ چهار شماره از ماهنامه «اندیشه‌نامه» در سال گذشته از عناوین اخبار نشریات آستان قدس رضوی هستند.
 نشریات آستان قدس رضوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، انتشار هجدهمین شماره نشریه «میقات الرضا» و چهارمین شماره ماهنامه «اندیشه‌نامه» و چاپ چهار شماره از ماهنامه «اندیشه‌نامه» از عناوین اخبار نشریات آستان قدس رضوی هستند.

هجدهمین شماره نشریه «میقات الرضا» چاپ و منتشر شد

همزمان با آغاز سال 1397، هجدهمین شماره نشریه میقات الرضا از سوی آستان حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) و زیارتگاه شهید مدرس(ره) چاپ و منتشر شد.  

به گزارش آستان نیوز، مدیر عامل آستان حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) و زیارتگاه شهید مدرس(ره) با بیان این خبر گفت: این نشریه به همراه تقویم رومیزی سال 1397در 8 هزار نسخه منتشر شده است.

حمزه سپهریان عنوان کرد: معرفی خدمات آستان قدس رضوی، شرح فعالیت‌های آستان حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) و زیارتگاه شهید مدرس(ره) در شهرستان‌های طبس، کاشمر و 19 نمازخانه میان راهی امام رضا(ع) از مهم‌ترین مطالب این نشریه است.

وی ادامه داد: در این نشریه سعی شده به موضوعات متنوع و ارزشمند فرهنگی به ویژه بیان معارف اسلامی، سیره و منش اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و سیره و سبک رضوی پرداخته شود.

سپهریان تنوع در مطالب، ارائه تصاویر با کیفیت، صفحه آرایی مطلوب و مخاطب پسند، توجه به کیفیت نوع چاپ و انتخاب کاغذ را از جمله ویژگی‌های نشریه میقات الرضا برشمرد و افزود: یک نسخه الکترونیکی از این نشریه در قالب فایل pdf در سایت میقات الرضا برای استفاده مخاطبان به نمایش گذاشته شده است.

وی یادآور شد: نشریه فرهنگی، اجتماعی و اطلاع رسانی میقات الرضا از سال 1379 به صورت مکتوب و رنگی چاپ می‌شود که در حال حاضر انتشار آن در آستان حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) به صورت گاهنامه ادامه دارد.

 انتشار ارج‌نامه‌ای به پاس زحمات استاد قرائتی در «اندیشه‌نامه»

به همت موسسه فرهنگی قدس چهارمین شماره ماهنامه تحلیلی فرهنگ و اندیشه با عنوان «اندیشه‌نامه» را منتشر کرد

  مدیرعامل موسسه فرهنگی قدس درباره جزئیات موجود در این ماهنامه اظهار کرد: ماهنامه اندیشهنامه ویژه نخبگان و نسل جوان تدارک دیده شده تا این نسل را به تفکر و نیز آگاهی‌بخشی درباره امور مرتبط به مسائل روز فرا خواند.

«ایمان شمسایی» عنوان کرد: واکاوی مفاهیم آزاد‌اندیشی بومی‌سازی و تحول در بستر علوم انسانی معاصر در گفت‌و‌گو با غلامعلی حداد عادل با بهره‌گیری از نظرات قاسم پورحسن، مهدی عبداللهی و محمد تقی ابطحی مطرح شده و آنان نظرات خویش را در این بازه برای مخاطب ارائه می‌کنند.

وی بیان کرد: با توجه به نزدیکی سالگرد شهادت سید مرتضی آوینی نظرات سینمایی حداد عادل با بررسی حال و هوای سینمای معاصر ایران مورد نسبت‌سنجی قرار گرفته و برای مخاطب واکاوی می‌شود.

شمسایی با اشاره به دیگر مطالب این ماهنامه فرهنگی تحلیلی گفت: «درس‌هایی از معلم قرآن» ارجنامه‌ای است که به پاس تلاش‌های استاد قرائتی برای احیای واجبات فراموش‌شده در این ماهنامه برای مخاطب ارائه شده است.

گفتنی است؛ ماهنامه تحلیلی اندیشه‌نامه هر 45 روز در 156 صفحه ویژه نخبگان و نسل جوان منتشر می‌شود.

چهار شماره ماهنامه «اندیشه‌نامه» در سال 96 منتشر شد

به همت موسسه فرهنگی قدس 4 شماره ماهنامه اندیشه‌نامه در سال 1396 منتشر شد. 

مدیرعامل موسسه فرهنگی قدس درباره جزئیات این ماهنامه اظهار کرد: اهتمام به مسائل دینی، پاسخ‌گویی به نیازهای نسل جوان و همچنین بهره‌گیری از نظرات اساتید و دانشمندان علوم مختلف به ویژه علوم اسلامی رویکرد اصلی این ماهنامه را به خود اختصاص می‌دهد که موجب شده تا با انتشار آن درخواست نسل جوان در بازه کنونی برآورده شود.

ایمان شمسایی افزود: در هر شماره از این ماهنامه، ارجنامه‌ای به پاس زحمات اساتید مختلف از جمله: استاد قرائتی، استاد موسوی گرمارودی، علی اکبر رشاد و ... ارائه شده و به تشریح تلاش‌ها و نیز تأثیر فعالیت‌های مفید آنان بر روی مخاطب می‌پردازد.

وی عنوان کرد: بخشی دیگر از این ماهنامه اختصاص به یادداشت‌هایی از اساتید برجسته درباره مسائل مختلف دینی، اسلامی، اقتصادی و ... داشته که تلاش می‌کند تا با بهره‌گیری از نظرات صاحبان علم و هنر آنان را برای مخاطب تبیین کند.

وی ادامه داد: تیمی مجرب و کارآزموده از حوزویان، خبرنگاران، نخبگان، روزنامه‌نگاران و بچه‌های انقلابی برای تحریر و نگارش مطالب این ماهنامه نیروی خود را به کار گرفته‌اند.

گفتنی است؛ ماهنامه تحلیلی فرهنگ و اندیشه در 156 صفحه هر 45 روز ویژه حوزویان و نخبگان علمی و فرهنگی به چاپ می‌رسد./۹۹۸/پ۲۰۴/ش

ارسال نظرات