۰۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۵
کد خبر: ۵۵۹۵۶۴
رییس اداره تبلیغات اسلامی قزوین:

هدف از اعتکاف پررنگ شدن مسائل دینی و معنوی است

رییس اداره تبلیغات اسلامی قزوین گفت: هدف از اعتکاف پررنگ شدن مسائل دینی و معنوی است و باید کسانی که همواره بندگی خداوند متعال را به جا می‌آورند مورد تجلیل قرار بگیرند.
حجت الاسلام موسی صفی خانی

حجت الاسلام موسی صفی‌خانی رییس اداره تبلیغات اسلامی قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، با اشاره به زمان برگزاری مراسم معنوی اعتکاف در قزوین گفت: اعتکاف ماه رجب از یازدهم تا سیزدهم فروردین امسال به طور همزمان در 21 مسجد از مساجد شهر قزوین برگزار می‌شود که خوشبختانه امسال هم به لطف خداوند متعال شاهد استقبال گسترده مردم به ویژه نسل جوان از مراسم معنوی اعتکاف هستیم.

وی در ادامه با بیان اینکه امسال مساجد زیادی در شهر قزوین میزبان معتکفین خواهند بود اظهار کرد: امسال مساجد زیادی در جهت برگزاری مراسم اعتکاف در نظر گرفته شده است به فضل و مدد الهی مسجدالنبی(ص) میزبان برادران معتکف و مساجدی چون مسجد جامع، مسجد غدیر، مسلم‌بن‌عقیل، مسجد موسی ‌بن جعفر، محمدرسول‌الله و مسجد سنجیده میزبان خواهران معتکف شهر قزوین خواهد بود.

مدیر ستاد اعتکاف قزوین با اشاره به نحوه ثبت‌نام جهت حضور در مرایم معنوی اعتکاف افزود: امسال ثبت‌نام برای اعتکاف به صورت مجازی و اینترنتی صورت می‌گیرد از این رو، علاقمندان پس از ورود به سامانه فرم ثبت‌نام را تکمیل کرده و هزینه را به صورت آنلاین پرداخت خواهند کرد.

حجت الاسلام صفی‌خانی در ادامه با بیان اینکه سایت ثبت‌نام جهت اعتکاف قابلیت ثبت‌نام استانی را هم دارد اظهار کرد: مدیران استان‌ها در خصوص ثبت‌نام اعتکاف امکان ثبت‌نام غیرحضوری را برای معتکفان فراهم کرده‌اند همچنین در این سایت گزینه خیرین اعتکاف هم وجود داشته به گونه‌ای که خیرین می‌توانند نذورات خود را در قالب افطار و سحر در اختیار معتکفان قرار دهند.

وی در ادامه با اشاره به ظرفیت پذیرش دواطلبان اعتکاف ابراز کرد: پیش‌بینی می‌شود با توجه به تعطیلات نوروز آمار داوطلبان اعتکاف بیشتر شود احتمال بیشتر شدن داوطلبان از آن جهت است که روز سیزدهم ماه رجب مصادف با وفات حضرت زینب کبری(س) بوده و اعمال ام داوود در آن روز وارد است از این رو، زمینه استقبال بسیار زیاد خواهد بود.

رییس اداره تبلیغات اسلامی قزوین در ادامه فلسفه اصلی اعتکاف را عبادت و بندگی خداوند متعال دانست و تصریح کرد: هدف از اعتکاف پررنگ شدن مسائل دینی و معنوی است از این رو، باید کسانی که همواره بندگی خداوند متعال را به جا می‌آورند مورد تجلیل قرار بگیرند زیرا، کسانی که برای عبادت خداوند متعال سه روز از خانه و خانواده خود جدا می‌شوند همواره مستحق تکریم و احترام هستند.

حجت الاسلام صفی‌خانی در ادامه اظهار کرد: امسال در زمان ورود معتکفان ضمن تجلیل از آنها اطلاعاتی در خصوص احکام و آداب اعتکاف و تاثیرات و اسرار آن در اختیار این عزیزان قرار گرفته و همزمان با شروع ایام اعتکاف مسابقات احکام هم برگزار خواهد شد.

وی در پایان گفت: امسال مراسم معنوی اعتکاف علاوه بر شهر قزوین در برخی از شهرستان‌های قزوین و روستاهای توابع آنها برگزار خواهد شد امیدواریم در سال‌های آینده هم شاهد استقبال گسترده مردم از آیین پرخیر و برکت اعتکاف باشیم./۸۷۳/ت۳۰۳/ب۱

ارسال نظرات