۰۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۵
کد خبر: ۵۵۹۵۴۹
حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی:

والدین باید در تربیت دینی فرزند کوشا باشند

حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی با بیان اینکه دوران کودکی بهترین زمان برای تربیت انسان است، گفت: والدین باید نسبت به تربیت دینی فرزند کوشا باشند.
حجت الاسلام قرائتی

به گزارش خبرگزاری رسا درمشهد به نقل از آستان نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی در سلسله جلسات تبلیغی مذهبی ویژه ایام نوروز حرم مطهر رضوی که با حضور خیل عظیم زائران نوروزی در رواق بزرگ امام خمینی(ره) برگزار شد، گفت: یکی از مهمترین وظایف والدین، آموزش نماز و مقید کردن فرزند به خواندن نماز است.

وی تصریح کرد: خداوند در قرآن کریم خطاب به پیامبر اکرم(ص) می‌فرماید: «وامر اهلک بالصلاه» یعنی خانواده خود را به خواندن نماز امر کن. در اینجا با اینکه پیامبر(ص) ماموریت هدایت همه بشریت را دارد، ولی خداوند به طور ویژه به ایشان دستور می‌دهد که خانواده خود را به نماز امر کن.

وی افزود: پدر و مادر نباید به صرف اینکه فرزند گوش نمی‌کند یا به حرف آن¬ها اهمیت نمی‌دهد، نسبت به نماز خواندن و تربیت دینی او بی‌تفاوت باشند. چنانچه وقتی بچه مریض شد بارها او را به دکتر می‌برند تا بهبودی خود را به دست آورد، در مورد نماز و دستورات دینی هم باید به همین گونه باشند.

وی با اشاره به اینکه خواندن نماز را باید به صورت آسان به بچه‌ها آموزش داد، اظهار کرد: نماز به طور کلی 17 کلمه دارد و ما بقی کلمات آن یا تکراری است یا مستحب. بنابراین برای نماز خواندن به بچه‌ها سخت نگیرید تا آن‌ها به انجام این فریضه الهی تشویق شوند.

این کارشناس دینی افزود: والدین برای تربیت دینی فرزند باید در ابتدا در او ظرفیت پذیرش آموزه‌های دینی را ایجاد کنند و او را برای خواندن نماز تشویق کنند و دعوت آن‌ها فقط به صورت دستوری نباشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به ضرورت آشنا کردن بچه‌ها با مسجد اشاره و عنوان کرد: در یکی از آیات قرآن مال و فرزند به زینت دنیا تشبیه شده و در جایی دیگر گفته شده با زینت وارد مسجد شوید. بنابراین نتیجه می‌گیریم که هنگام رفتن به مسجد باید فرزند خود را هم ببریم و در راه به فقرا و مستمندان هم کمک کنیم.

خطیب حرم مطهر رضوی ابراز کرد: در مسجد نباید بچه‌ها را در صف آخر نماز جماعت قرار داد. بلکه باید اجازه داد بین صفوف و در کنار بزرگترها بایستند و نماز بخوانند و اینکار باعث می‌شود که آنها احساس شخصیت کنند و در کنار این احساس خوب به مسجد علاقه‌مند شوند./934/د۱۰۳/ب۲

ارسال نظرات