۰۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۶
کد خبر: ۵۵۹۵۰۰
حجت الاسلام والمسلمین رجایی:

شرایط اقتصادی امروز در تراز جمهوری اسلامی ایران نیست

محقق و پژوهشگر حوزه اقتصاد اسلامی با بیان این که استفاده از کالای ایرانی باید به فرهنگی عمومی تبدیل شود، گفت: شرایط اقتصادی امروز کشور در تراز جمهوری اسلامی ایران نیست.
رجایی رامشه

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد کاظم رجایی، عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به نامگذاری سال 97 از سوی رهبر معظم انقلاب، بیان داشت: معظم‌له در حدود 10 سال است که نامگذاری سال‌ها را بر اساس مقدمات تحقق اقتصاد مقاومتی مطرح می‌کنند.

این محقق و پژوهشگر حوزه اقتصاد اسلامی اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در وهله نخست مقدمات اقتصاد مقاومتی را فراهم کرده و پس از آن در نوروز سال 94 در مشهد مقدس بحث اقتصاد مقاومتی را جزئی از استراتژی‌ها و راهبرد‌های اساسی نظام جمهوری اسلامی ایران مطرح کردند.

وی با اشاره به نامگذاری سال 96 به اقتصاد اقتصاد مقاومتی_ تولید و اشتغال، ابراز داشت: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در سال گذشته بیان کردند؛ مایه شرمندگی است که کیف، کفش و لباس مردمان یک کشور از خارج تأمین شود؛ این نکته بسیار مهم بیانگر آن است که معظم‌له واردات کالایی را که مشابه داخلی آن در کشور تولید می‌شود، تحریم کرده‌اند.

 وی تصریح کرد: امام صادق(ع) می‌فرمایند: «خرید گندم [از بیرونِ منزل] فقر را از بین می برد و خرید آرد [از بیرونِ منزل] فقر می آورد و خرید نان [آماده از بیرونِ منزل] هلاک است».

عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) با تأکید بر ضرورت حمایت از کالای ایرانی، خاطرنشان کرد: فرهنگ اهل بیت(ع) تهیه برخی از اقلام غذایی از بیرون را موجب برچیده شدن برکت از منزل و آورنده فقر در آن خانه معرفی می‌کنند.

وی عنوان کرد: در روایت ذکر شده گندم نماد کالای اولیه بوده، آرد نماد کالای واسطه‌‌ای و نان نیز نماد کالای نهایی است. مفهوم این عبارت در شکل ملی، آن است که واردات کالای نهایی و واسطه‌ای موجب فقر و ذلت کشور‌ها می‌شود.

این محقق و پژوهشگر حوزه اقتصاد اسلامی اضافه کرد: بی‌تردید کشوری که فاقد منابع و نهاد اولیه باشد، طبیعی است که کالای مورد نیاز خود را از خارج تهیه کند، به همین علت منعی برای واردات چنین کالایی وجود نخواهد داشت.

وی گفت: برای جلوگیری از فقر، حمایت از تولیدات داخلی یک ضرورت انکار ناپذیر است، از این رو حمایت از کالای ایرانی باید برای آحاد مردم جامعه به یک فرهنگ تبدیل شده و برای دولتمردان نیز به عنوان یک سیاست تلقی شود.

حجت الاسلام والمسلمین رجایی پدر پایان اظهار داشت: شرایط اقتصادی امروز کشور در تراز جمهوری اسلامی ایران نیست، بنابراین امیدواریم با همت مردم و مسؤولان در سال 97 تمام مشکلات اقتصادی کشور برطرف شود./878/ت۳۰۲/ق

ارسال نظرات