۰۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۴
کد خبر: ۵۵۹۴۴۰
آیت الله خاتمی:

مسؤولان در حمایت از کالای ایرانی دست از بروکراسی اداری بردارند

امام جمعه موقت تهران در حرم رضوی گفت: برای تحقق شعار امسال دولت و مسؤولان نظامی باید دست از کاغذ بازی و بروکراسی اداری بردارند و امر تولید را تسهیل کنند تا کسانی که می خواهند کار تولیدی داشته باشند در پیچ اداری نیفتند.
آیت الله خاتمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید احمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران شنبه شب، در سلسله برنامه های تبلیغی نوروزی حرم مطهر رضوی به تبیین و تشریح شعار سال پرداخت و گفت: نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب یک کار کارشناسی شده دقیق از درد کشور و درمان کشور است که نباید در حد شعار خلاصه شود.

وی تصریح کرد: «حمایت از کالای ایرانی» یکی از عناصر اصلی اقتصاد مقاومتی و نماد «خودباوری ملی» است که سبب کاسته شدن بحران بیکاری در کشور می شود.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری متذکر شد: برای تحقق این شعار اولا خود مسؤولان نظام در هر سه قوه باید پایبند به حمایت از کالای ایرانی باشند، واردات در عرصه کالاهایی که در داخل تولید می شود، نباشد و تعصب ملی در این عرصه باشد چنانکه آحاد مردم کشور بر کالای داخلی تأکید داشته باشند.

آیت الله خاتمی افزود: هیچ تبلیغی برای کالای داخلی فاخرتر از تولید فاخر نیست اگر کیفیت بهبود پیدا کند و کالای با کیفیت عرضه شود مردم، خود با انگیزه سراغ کالای داخلی خواهند رفت بنابراین تولیدکنندگان همت بیشتری خرج دهند تا کالایی که به بازار عرضه می کنند فاخر و قابل رقابت با کالای خارجی باشد.

مسؤولان دست از کاغذ بازی بردارند

امام جمعه موقت تهران تأکید کرد: برای تحقق شعار امسال دولت و مسؤولان نظامی باید دست از کاغذ بازی و بروکراسی اداری بردارند و امر تولید را تسهیل کنند تا کسانی که می خواهند کار تولیدی داشته باشند در پیچ اداری نیفتند که گاها تولید کننده  از راهی که انتخاب کرده پشیمان شود؛ زیرا حمایت از کالای ایرانی از این رهگذر صورت می پذیرد.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه تلاش برای به راه انداختن یک بنگاه تولیدی مورد نیاز از مصادیق مهم «تعاونوا علی البرّ و التّقوی» است، مطرح کرد: دولت و غیردولت اگر بتواند کاری کنند که یک بیکار مشغول به کار شود امروز عبادت بزرگی است، کسی که توانایی مالی دارد و می تواند بنگاه تولیدی راه اندازی کند با به کار گرفتن جوانان از ظرفیت آنان کمال بهره را ببرد.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: یکی از ظرفیت های بسیاری خوبی که در کشور است و می توان به آن امیدوار بود جوانان هستند؛ 10میلیون تحصیل کرده و چهار میلیون دانشجو ظرفیت کمی نیست، با بهره برداری درست از این ظرفیت به یاری خداوند همه مشکلات برطرف خواهد شد به شرطی که از وجود این ظرفیت به درستی بهره برداری شود./934/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات