۰۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۲
کد خبر: ۵۵۹۴۳۸
معاون امداد مستضعفین آستان قدس رضوی خبر داد؛

آمادگی کامل آستان قدس رضوی برای پذیرایی از زائران نوروزی

معاون امداد مستضعفین آستان قدس رضوی گفت: همه امکانات برای پذیرایی از زائران نوروزی در حرم مطهر رضوی فراهم است.
معاون امداد

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، مصطفی خاکسار قهرودی در برنامه خبری تیتر شبکه خبر گفت: آستان قدس رضوی در ایام نوروز پذیرای حجم بالایی از زائرین بارگاه ملکوتی حضرت رضا(ع) از داخل و خارج کشور است که برای پذیرایی از این زائران یک ستاد دائمی در شهر مشهد مقدس با مسئولیت استانداری و با حضور و محوریت آستان قدس رضوی تشکیل شده است.

معاون امداد مستضعفین آستان قدس رضوی با اشاره به این موضوع که شهر مشهد همیشه یکی از مراکز مورد توجه مسافران داخل و خارج از کشور بوده است. افزود: عید و لحظه سال تحویل با توجه به تشرف مقام معظم رهبری به مشهد مقدس، خود باعث می‌شود تا جمعیت کثیری به مشهد سفر کنند.

وی بیان کرد: با برنامه ریزی های صورت گرفته، در تلاش ایم تا زائران سفر نورزی سفر دلچسبی را در سفر به مشهد مقدس تجربه کنند.

وی با بیان اینکه آمادگی کامل برای پذیرایی از زائران در حوزه حرم مطهر رضوی وجود دارد، اظهار کرد: پیش بینی می‌شود که امسال حدود هفت میلیون زائر وارد مشهد شوند و این زائران از بدو ورود، خدمات گوناگونی را دریافت می‌کنند و همه امکانات برای پذیرایی از این عزیزان فراهم شده است.

خاکسار در خصوص خدماتی که در زمینه اسکان زائران حرم مطهر رضوی صورت گرفته، بیان کرد: امروز آستان قدس رضوی با رویکرد جدیدی که اتخاذ کرده، یکی از دغدغه‌های جدی خود را ساماندهی و فراهم آوردن شرایط اسکان مناسب برای زائران بویژه قشر کم درآمد جامعه قرار داده است و در اولین اقدام عملیات احداث اولین زائر شهر و زائر سرای رضوی را با هدف ارائه خدمات ویژه و ارزان قیمت به زائران در فاصله‌های 12 کیلومتری و 2 هزار و 200 متری از حرم مطهر با ظرفیت اسکان روزانه به تریتیب 20 هزار و 5 هزار، آغاز کرده است.

معاون امداد مستضعفین آستان قدس رضوی افزود: فاز اول زائر شهر رضوی در سال 96 همزمان با سالروز میلاد امام علی بن موسی الرضا(ع) افتتاح شد و امروز زائرین کم درآمد به صورت رایگان در این محل اسکان داده می‌شوند و در کنار این اسکان میهمان خوان پربرکت امام رضا(ع) نیز می‌شوند.

وی اضافه کرد: فاز یک زائر شهر رضوی شامل 31 بلوک است که 28 بلوک آن بصورت سوئیت و 3 بلوک دیگر بصورت سالنی ویژه هیئات می‌باشد. در هر بلوک‌ اقامتی دارای 25 سوئیت در دو طبقه بر اساس استاندارهای و امکانات هتل احداث شده است.

وی اظهار کرد: زائران نوروزی از بدو ورود به شهر مقدس مشهد خدم/www.rasanews.ir/detail/news/538536/84اتی را دریافت می‌کنند و با توجه به محدودیت تردد وسایل نقلیه در اطراف حرم مطهر رضوی امکانات لازم برای انتقال زائران به داخل حرم مطهر فراهم است.

معاون امداد مستضعفین آستان قدس رضوی با بیان اینکه علاوه بر این خدمات برنامه‌های فرهنگی مختلفی نیز برای پذیرایی از زائران حرم مطهر رضوی در این ایام در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: یکی از اقداماتی که در این ایام صورت می‌گیرد به کارگیری خادمیاران افتخاری جوان و نوجوان است که این امر مبتنی بر موضوع ارائه خدمت و خدمت رسانی و خدمتگذاری در طرح خادم، خدمت و مخدوم است.

وی ادامه داد: بعد از انتصاب حجت‌الاسلام رئیسی به تولیت آستان قدس رضوی مفهوم خدمت، خادم و مخدوم از جغرافیا و فیزیک حرم مطهر رضوی و شهر مقدس مشهد خارج شد و توسعه پیدا کرد و در حال حاضر آستان قدس رضوی تلاش دارد با استفاده از نمایندگی‌هایی در استان‌های مختلف و ایجاد شبکه خادمیاران رضوی این مفهوم را به سطح کشور انتقال دهد.

خاکسار ابراز کرد: در گذشته اگر کسی می‌خواست در آستان مقدس حضرت رضا(ع) خدمت کند باید حتما در حرم مطهر حضور پیدا می‌کرد ولی با توسعه مفهوم خدمت و خادم، این امکان به وجود آمد که هر فرد در هر جایی از کشور که حضور دارد با توجه به تخصص و توانایی‌هایی که دارد خدماتی را به محرومان ارائه دهد و در ازای این خدمات مدتی در حرم مطهر حضور پیدا کند و مستقیما به زائران خدمت کند.

خاکسار گفت: در قالب طرح خادم، خدمت و مخدوم شرایطی فراهم شده که عموم علاقه‌مندان و آرزومندان واجد شرایط خدمت به بارگاه منور رضوی بتوانند توفیق خدمت به آن حضرت را از مسیر خدمت به محرومان و مستمندان شهر و دیار خود و یا ارائه خدمت و همکاری تخصصی با آستان قدس رضوی بیابند.

معاونت امداد مستضعفان آستان قدس رضوی ابراز کرد: علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام در طرح خادمیاری رضوی می‌توانند به پرتال جامع آستان قدس رضوی به نشانی «aqr.ir» یا دفاتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان‌ها سراسر کشور مراجعه کنند./934/د۱۰۳/ب۲

ارسال نظرات