۰۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۴
کد خبر: ۵۵۹۴۲۸

نگاهی به کتاب "همگرایی ملت‌ها و واگرایی دولت‌های مسلمان در پرتو انقلاب اسلامی"

نویسنده در این کتاب کلیات و چارچوب نظریه‌های همگرایی ملت‌ها و فرصت‌ها و محدودیت‌های همگرایی کشورهای اسلامی با انقلاب اسلامي ایران را بررسی کرده است.
همگرا

به گزارش خبرگزاری رسا، نشر جامعه المصطفی کتاب "همگرایی ملت‌ها و واگرایی دولت‌های مسلمان در پرتو انقلاب اسلامی" نوشته محمد حقی را منتشر کرده است.
این کتاب که سه بخش اصلی و 208 صفحه دارد، نخست به کلیات و چارچوب نظریه‌های همگرایی ملت‌ها پرداخته و سپس  فرصت‌ها و محدودیت‌های همگرایی کشورهای اسلامی با انقلاب اسلامي ایران را بررسی کرده است؛ زیرا  انقلاب اسلامي با اهداف و آموزه‌هايي در راستاي ايجاد وحدت و همگرايي ميان كشورهاي اسلامي به پيروزي رسيد و در سياست خارجي خود، همواره از همگرايي ملل مسلمان حمايت می کند. انقلاب اسلاامی ایران با توجه به دارا بودن جاذبه‌هاي ايدئولوژيك و هويت‌بخشي همچون حمايت از ملل محروم و مستضعف، حمايت از نهضت‌هاي ديني و جنبش‌هاي اسلامي و داشتن آموزه وحدت‌گرايي و اتحاد امت اسلامي و نيز با عنايت به تسري و گسترش ارزش‌هاي اسلامي و انساني به كشورهاي تحت ستم و ملل مسلمان، توانسته است در مساله همگرايي كشورهاي مسلمان فرصت‌هاي زيادي ايجاد نمايد و در اين راستا اقداماتي همچون تاسيس نهادهايي جهت تربيت نيروهاي متخصص اسلامي و نزديك ساختن ديدگاه‌هاي نخبگان فكري و سياسي جهان اسلام انجام داده است. اما در سطح سياسي و دولت‌ها با موانع و محدوديت‌هايي مواجه بوده؛ چرا كه انقلاب اسلامي وقتي به پيروزي رسيد، با توجه به ناعادلانه دانستن ساختار نظام بين‌الملل، خواستار تحول در آن و شكل‌گيري نظام عادلانه جهاني بر مبناي منافع تمام كشورهاي جهان و شكل‌گيري نظم نوين منطقه‌اي بدون حضور ابرقدرت‌هاي جهاني گرديد.

نشر جامعه المصطفی چاپ اول کتاب "همگرایی ملت‌ها و واگرایی دولت‌های مسلمان در پرتو انقلاب اسلامی" را به قیمت 18500 تومان در سال ۱۳۹۵ منتشر کرده است./۹۹۸/ د ۱۰۳/ش

 

ارسال نظرات